Gå til innhold

Oppgraderer PCen min

Anbefalte innlegg

Jeg da har endelig tiden kommet hvor jeg har penger nok til å oppgradere skrapet.

Har:

Asus P4P800

1024MB DDR PC3200

Pentium 4 2.0GHz

Sapphire Radeon 9600XT 256MB

SoundBlaster Live! 5.1

Tenkte jeg kunne beholde RAMet og HK men resten kan vel skrapes.

Skjermkortet som jeg kjøpte halvannet år siden da alle trodde at HL2 skulle komme når som helst lol.gif

Angående skjermkorte fikk jeg høre noe om nVidias 6600 GT for AGP. Dette kortet skulle vist være på lik linje med ATIs X800 Pro, men kostet bare rundt 1400kr. Noen som har vet noe om det?

Tenkte også jeg kansjke skulle kvitte meg med mitt 4 år gamle lydkort. Men jeg lurer litt på hva et nyere lydkort ville hjelpe med. Selvfølgelig kan jeg skaffe meg 6.1 eller 7.1, men sånn rent teknisk, blir lyden noe bedre, eller får jeg bedre FPS (fordi lydkortet er mer effektivt alså)?

Noen som kan anbefalle noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lydkort: Creative Augidy 2 - Mere trenger du ikke - 400,-

CPU: Intel P4 - 3.2 GHz den høyeste klokke frekvense på socket 478. og ikke dyr - 1890,-

Ta også med en nye CPU kjøler for bedre kjøling. Denne anbefales av mange: Zalman AlCu socket 478. Men aller helst den i rent kobber.

Skjermkort: Enten ville jeg ha valgt det litt eldre topp kortet Sapphire Radeon 9800 Pro som fortsatt er meget kraftig og bra (1695,-). Eller ett nyere ATI kort i X800 serien.

De Nvidia kortene med betegnelsen 6600 er ikke så kraftige før de har etter betegnelsen GT og de koster IKKE 1400,-. Hvis du ikke vil bruke over 2000,- på ett skjerkort ta ett 9800 pro eller XT kort hvis du finner, ellers må du over 3000-3500,- for å slå dem i ytelse.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen.

Jeg tenkte på dette grafikk kortet her.

Har hørt at det er veldig bra kort for en veldig bra pris. På en test jeg ser her er den så og si like bra som ATI's X800 Pro, men er det noe jeg misforstår? Skal vist være et ganske nytt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...