Gå til innhold

cpu er alt for varm

PC Gamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du har mulighet i bios, sett ned "shut down temperture" på prosesson til under hva den viser. om cpu er 80 grader vil maskinen slå seg av. hadde det problemet ditt på et EPox hovedkort med en XP2500 cpu. da vr det sensoren spom var helt på villspor.

ellers sier jeg som Playmofetish, sjekk monteringen av kjøleribben..

Lenke til kommentar

Hvis du har montert kjøleribba feil så går det ikke mange sekunder før du når nærmere 90 grader.

Dette rimer også godt med at kjøleribba ikke er særlig varm og dermed ikke transporterer varmen vekk fra CPU. Sjekk ribba.

Sjekk også om du har riper i ribba under pasten, hvis det ikke hjelper at den er korrekt montert. Har selv opplevd å få en glacialtech kjøler som ga meg nesten 90 grader på en thorougbred 2000+, etter mye feilsøk bestemte jeg meg for å bytte paste og så til min store overaskelse masse klusse-riper under pasten i metallet.

Må ha vært en sur ansatt eller en sadist eller noe slik. Bytta til en ribbe uten riper og alt var ok.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan godt være det er det. Hvis du har en flyttbar "folie" sensor du kan legge inntil(ikke oppå) "kjernen" på CPU'en og så smekke ribba på igjen, så får du en anelse av om det er helt feil.

Men nå skal ikke en P4 bli spesielt varm heller. Ikke hvis det er en gammel P4.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ta ut alt, vask vekk alt av paste og sjekk at pinner og kjerner og alt er ok. Er dette en "ny" CPU eller hva er årsaken til at du har satt den i nå? Er du sikker på at kortet støtter denne CPU'en? Eks. om det er en S478 Prescott som ikke støttes av kortet?

Har du all info om den gamle og denne prosessoren? Samt HK.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...