PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 i bios og i abiteq står det att cpu er 85 grader dette kan ikke stemme noen som vet noe om det her Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ta fingeren på kjøleribben og kjenn. Hvis du får vondt så skal du ikke se bort ifra at det nesten stemmer/stemmer. Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 har kjent på kjøle ribben den er ikke så veldig varm kan det være noe med hovedkortet det er ett abit ic7-g cpu er 80 grader med en gang du slår dataen på. Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Prøv å oppdatere bios versjon. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Eller sjekk for sikkerhets skyld at kjøleren er montert korrekt på CPU. Hvis det er en liten glippe mellom CPU og kjøler er det nok til at CPU blir farlig varm. Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 jeg har oppdatert biosen men det var ingen forskjel og uansett om jeg har montert kjøleren feil så blir den ikke 80 grader med en gang jeg starter den opp. Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 om du har mulighet i bios, sett ned "shut down temperture" på prosesson til under hva den viser. om cpu er 80 grader vil maskinen slå seg av. hadde det problemet ditt på et EPox hovedkort med en XP2500 cpu. da vr det sensoren spom var helt på villspor. ellers sier jeg som Playmofetish, sjekk monteringen av kjøleribben.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Hvis du har montert kjøleribba feil så går det ikke mange sekunder før du når nærmere 90 grader. Dette rimer også godt med at kjøleribba ikke er særlig varm og dermed ikke transporterer varmen vekk fra CPU. Sjekk ribba. Sjekk også om du har riper i ribba under pasten, hvis det ikke hjelper at den er korrekt montert. Har selv opplevd å få en glacialtech kjøler som ga meg nesten 90 grader på en thorougbred 2000+, etter mye feilsøk bestemte jeg meg for å bytte paste og så til min store overaskelse masse klusse-riper under pasten i metallet. Må ha vært en sur ansatt eller en sadist eller noe slik. Bytta til en ribbe uten riper og alt var ok. Endret 31. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Kjøleribben sitter som den skal, den er heller ikke spesielt varm... Men det virker ikke som om maskinen gjør noe av det, det er en P4 3,0 Ghz. kan det vere bare en temperaturfeil? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Oki, det er jo en viktig info. P4 S478 har jo slike pushdown kjølere som er nesten umulig å montere feil. Hva slags paste er det på den? Endret 31. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Dario Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 lukter det svidd er det ikke en tempfeil Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 om jeg har montert kjøleren feil så blir den ikke 80 grader med en gang jeg starter den opp. Jo. Overklokking hadde nylig en "torturtest" av CPUer uten kjøleribbe. Det går hett for seg... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du har dytta den skikkelig nedpå og fått hakene innunder på alle 4 punkter og hendlene er godt dratt over? Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Som sagt, har en pushdown originalkjøler, nærmest umulig å montere feil. Når jeg kjenner på ribben, virker den ikke spesielt varm i det hele tatt... Og nei, det lukter ikke svidd Er det mulig at det bare er en temp feil eller noe? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Kan godt være det er det. Hvis du har en flyttbar "folie" sensor du kan legge inntil(ikke oppå) "kjernen" på CPU'en og så smekke ribba på igjen, så får du en anelse av om det er helt feil. Men nå skal ikke en P4 bli spesielt varm heller. Ikke hvis det er en gammel P4. Endret 31. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Er det mulig at det bare er en temp feil eller noe? Ja det er meget godt mulig. Serveren min med en duron 1.8 viser en konstant temperatur på 78 grader, selv om den står i en bod med +3 grader Sensorene er ikke alltid helt til å stole på. Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Men jeg hadde en dårligere CPU før, og da hadde jeg bedre ytelse enn før... testet akkurat noen forskjellige spill. Ingen av de mer krevende var spillbare lenger... Det må vere noe galt, INGEN som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Ta ut alt, vask vekk alt av paste og sjekk at pinner og kjerner og alt er ok. Er dette en "ny" CPU eller hva er årsaken til at du har satt den i nå? Er du sikker på at kortet støtter denne CPU'en? Eks. om det er en S478 Prescott som ikke støttes av kortet? Har du all info om den gamle og denne prosessoren? Samt HK. Endret 31. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 hovedkortet mitt støtter prescott det er ett abit ic7-g cpu og hk er helt nytt. Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 før hadde jeg amd xp2800 og ett msi hk og da fikk jeg ca 5000 3dmark nå fikk jeg 4700 i 3dmark skulle ihvertfall fått det samme eller mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå