Gå til innhold

Det skal bare stå www.blabla.no

Anbefalte innlegg

Det skal bare stå www.blabla.no uansett hvilke side jeg er på

klikker jeg meg inn på x.htm, y,htm, z.htm.

skal det uansett bare stå .www.blabla.no i adressefeltet i browseren, og ikke

.www.blabla.no/x.htm

.www.blabla.no/y.htm osv etterhvert som jeg er inne på de forskjellige sidene.

Ser bla. at denne siden har det:

http://www.ghelland-trafikkskole.no/

Hvordan gjør jeg det? ( Har server hos telenor, med .no domene)

Endret av Prosessoren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men vg har det slik at hvis man klikker på f.eks sport er det dette som vises i adressefeltet:

http://www.vg.no/sport/

Men på min side kommer filnavnet også, eks: .htm .html .php osv...

Du mener at du vil ha www.blabla.no/meny elns? Grunnen til at vg har www.vg.no/sport er at sport er en egen mappe med en indexfil som vises når du peker til denne mappen. For å få samme effekten kan du lage en mappe for hver enkelt side med en index.html fil i disse.

Dersom du vil at www.blabla.no skal stå på siden hele tiden må du nok bruke frames, men dette er bare idiotisk og det gjør det vanskeligere for de besøkende å lagre linker m.m.

Lenke til kommentar
Dersom du vil at www.blabla.no skal stå på siden hele tiden må du nok bruke frames, men dette er bare idiotisk og det gjør det vanskeligere for de besøkende å lagre linker m.m.

Du trenger ikke bruke frames. Du må snakke med selskapet som du kjøper domenet av, så kan du bestille noe som heter URL-cloaking. Da står det www.blabla.no i adresselinjen uansett hvilken side du er inne på. Prisen ligger på 10 kr pr måned eller noe, hvertfall gjorde det det hos FastName før... ;)

Lenke til kommentar
Du trenger ikke bruke frames. Du må snakke med selskapet som du kjøper domenet av, så kan du bestille noe som heter URL-cloaking. Da står det www.blabla.no i adresselinjen uansett hvilken side du er inne på. Prisen ligger på 10 kr pr måned eller noe, hvertfall gjorde det det hos FastName før... ;)

For å til URL-cloaking bruker jo selskapet frames! Ulempene blir like store om det er du selv som har satt det opp med frames, eller om selskapet du skaffer domene fra setter det opp for deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...