Prosessoren Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Det skal bare stå www.blabla.no uansett hvilke side jeg er på klikker jeg meg inn på x.htm, y,htm, z.htm. skal det uansett bare stå .www.blabla.no i adressefeltet i browseren, og ikke .www.blabla.no/x.htm .www.blabla.no/y.htm osv etterhvert som jeg er inne på de forskjellige sidene. Ser bla. at denne siden har det: http://www.ghelland-trafikkskole.no/ Hvordan gjør jeg det? ( Har server hos telenor, med .no domene) Endret 31. desember 2004 av Prosessoren Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Den sida bruker frames. Men man kan alltid finne frem til hvilken side du peker til. Og hvorfor vil du dette? Brukerne vil jo aldri kunne gi videre en lenke fra sida til osv. Men frames er IKKE anbefalt, bruk heller php og include. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Men vg har det slik at hvis man klikker på f.eks sport er det dette som vises i adressefeltet: http://www.vg.no/sport/ Men på min side kommer filnavnet også, eks: .htm .html .php osv... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Men vg har det slik at hvis man klikker på f.eks sport er det dette som vises i adressefeltet:http://www.vg.no/sport/ Men på min side kommer filnavnet også, eks: .htm .html .php osv... Du mener at du vil ha www.blabla.no/meny elns? Grunnen til at vg har www.vg.no/sport er at sport er en egen mappe med en indexfil som vises når du peker til denne mappen. For å få samme effekten kan du lage en mappe for hver enkelt side med en index.html fil i disse. Dersom du vil at www.blabla.no skal stå på siden hele tiden må du nok bruke frames, men dette er bare idiotisk og det gjør det vanskeligere for de besøkende å lagre linker m.m. Lenke til kommentar
KinnShady Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Dersom du vil at www.blabla.no skal stå på siden hele tiden må du nok bruke frames, men dette er bare idiotisk og det gjør det vanskeligere for de besøkende å lagre linker m.m. Du trenger ikke bruke frames. Du må snakke med selskapet som du kjøper domenet av, så kan du bestille noe som heter URL-cloaking. Da står det www.blabla.no i adresselinjen uansett hvilken side du er inne på. Prisen ligger på 10 kr pr måned eller noe, hvertfall gjorde det det hos FastName før... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Pene linker dette kan du vel bruke til ditt formål Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Det er forskjell på "Pene linker" og det trådstarter vil ha - trådstarter vil ha noke som ligger på bunnen av brukervennlighetsskalaen. Ser ikkje noke poeng i å ha det slik. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 trådstarter kan vel assosiere sine linker med det han mener blir penere, for det er jo bare det rent utseendemessige han ser etter! Etter hva jeg har forstått vil han gå med på å ha: www.blabla.no/skole istedenfor: www.blabla.no/skole.html Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 blir nok URL-cloaking. Hvis telenor tilbyr det. Noen som vet om det ligger innbygget kontaktskjema-forslag i dreamweaver jeg kan bruke, eller noe toturials på dette ? Lenke til kommentar
ggp Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Ja, det ligger innebygget sjemaer på dreamweaver ... File > New > General > Pagedesigns > "Velg din type" Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Bruk rammer eller iframe. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Bruk rammer eller iframe. for all del ikke... Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Du trenger ikke bruke frames. Du må snakke med selskapet som du kjøper domenet av, så kan du bestille noe som heter URL-cloaking. Da står det www.blabla.no i adresselinjen uansett hvilken side du er inne på. Prisen ligger på 10 kr pr måned eller noe, hvertfall gjorde det det hos FastName før... For å til URL-cloaking bruker jo selskapet frames! Ulempene blir like store om det er du selv som har satt det opp med frames, eller om selskapet du skaffer domene fra setter det opp for deg... Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 hvilke ulemper innebærer dette ? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 hvilke ulemper innebærer dette ? Det å bruke frames..? Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 ja, rammer eller i frames Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 ja, rammer eller i frames en av ulempene er jo at du ikke får full URL... - det er umulig å bokmerke en av undersidene- ikke alle nettlesere støtter rammer - rammer kan skape problemer for søkemonitorer - utskrift av rammesider kan være problematisk Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvorfor ikke bruke mod_rewrite? Hvis telenor kjører apache-servere, skal det være en smal sak å få til. Da får man URLer som http://www.jorgis.com/artikler/wds, noe som er utvilsomt mye bedre enn www.jorgis.com/index.php?s=artikler&art=wds Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Hvorfor ikke bruke mod_rewrite? Hvis telenor kjører apache-servere, skal det være en smal sak å få til. Da får man URLer som http://www.jorgis.com/artikler/wds, noe som er utvilsomt mye bedre enn www.jorgis.com/index.php?s=artikler&art=wds Hvordan aktivere jeg mod rewrite da ? Er det noe jeg gjør med html filene før jeg laster de opp på FTP, eller hva ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå