Prosessoren Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Har en link fra x.htm, til y.htm. Men når jeg trykker på linken skal siden automatisk ha bladd seg ned til ca midten, hvor det står et "ord", og ikke starter på toppen slik den gjør nå. Hva gjør jeg ? Endret 31. desember 2004 av Prosessoren Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du må bruke såkalte Anchor points (som jeg ikke husker nå ), og så legge til #(navn på anker) etter linken.. Mulig det ikke stemte helt, men det er noe sånt Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Du må ha et element i y.htm som har en ID. Det kan for eksempel være en overskrift eller et avsnitt. Eksempel: <h1 id="einarforde">Einar Førde</h1> Linken til denne overskriften blir da y.htm#einarforde Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 <a href="#navn">Gå til navn</a> <p id="navn">Dette er navn</p> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Litt OT, men er det virkelig nødvendig å starte ~10 poster for disse småspørsmålene? Du kunne fint ha tatt alt i én post. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Litt OT, men er det virkelig nødvendig å starte ~10 poster for disse småspørsmålene? Du kunne fint ha tatt alt i én post. Evt bare cafèen.. Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) <span class="klassen">Friko - Osa</span><span class="style16"><span class="style22"></span></span><br> Dette er coden min for teksten / overskriften "Friko - Osa" som er midt på siden på y.htm... Hvor skal jeg putte inn det du skrev Mikka ? Endret 31. desember 2004 av Prosessoren Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) du putter inn dette i elementet som skal linkast til: id="dinid" Du bruker så en vanlig link, og linker til dette, slik: <a href="#dinid">Til "dinid"</a> edit: litt på etterskudd ja, sånn går det med fast reply open ei god stund mens man gjør andre ting Endret 31. desember 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 For overskrifter skal h1-h6 brukes, ikke masse spantags. <h3 id="dinid">Friko - Osa</h3> og bruker linken til Arve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå