Gå til innhold

Pcen vil ikke starte!

Dunker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville i førsteomgang resatt bios... gjøres på de fleste hk ved å flytte "jumper" som sitter i området rundt batteriet (merket med cmos o.l med liten skrift på hk) Denne jumperen sitter på 2 av 3 pinner, flytt den slik at den dekker den andre pinnen + den midterste selvfølgelig... "Slå på maskinen/trykk ett par ganger på power knapp" Pc'n vil da ikke skru seg på, men resette biosen "uten en lyd" Flytt jumper tilbake, og start på vanlig måte.

Funker ikke dette... Må du ta en kikk på power suply... Gir dette strøm?

Noe det mest sansynlig ikke er, men vært ett forsøk.... Power/av-på bryter i kabinett. Jeg har vært borti det en gang som jeg ikke fant ut feilen med min egen pc...

- Nede i hjørnet på hovedkortet sitter alle kablene som går til Led's, powerknapp speaker o.l.... Napp ut power/av-på knapp ledningen, og før en liten skru trekker ned på disse to pinnene... du vil få en kortslutning mellom de to. Dette vil gjøre akkurat det samme som når du trykker på on/off knapp, og du vil eliminere en mulig feil til....

Er det noen LED's på hk som pleide å lyse når pc'n var i drift? I tilfelle... Lyser dem nå? og du har sjekket att power suply fungerer/gir strøm.... Muligens ett dødt hk. ring forhandler.

Håper det hjelper deg litt.... Godt nyttår!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...