Gå til innhold

S.ATA på ASUS A7N8X deluxe

Anbefalte innlegg

har nettopp lest gjennom s-ata oppskrifta som er lagt ut her da jeg får en raptor 74G i morra..tar sjansen på å mase litt om hjelp da det er en del ting jeg ikke sjønner....litt info..skal kun kjøre den nye S-ata disken på maskina..altså ikke raid og ingen IDE disker...har fått med meg å flytte jumper på h-kort og sette riktig boot i bios...alt dette er greit..hodebryet starter når jeg lasta ned s-ata drivere da jeg tenkte kansje de er nyere/bedre en de på cd.plata som fulgte h-kortet.

problemet er at det er så inn i hampen mange filer...hva er det jeg trenger..?

sjønner at jeg skal trykke F6 under install og legge inn drivern,men hvilken fil....?

ser i den oppskrifta som er lagt ut her at jeg også kansje må legge inn raid driverne selv om jeg IKKE skal kjøre raid..(pga.a7n8x deluxe kortet..)..en fil som heter installSATARaid er på 1.7MB og det går jo ikke på en diskett så jeg antar at den raid driveren må jeg legge inn etter windows er oppe å går..!?(noen som har gjort dette og kan bekrefte at jeg må ha inn den raid driveren..?..og om det kun er en fil jeg kjører for å legge inn raid slik jeg trenger det..?..) (ligger flere mapper ang raid i pakka jeg lasta..)

har du lagt inn S-ATA på ditt Asus A7N8X deluxe kort ville det være supert om du gidder gi meg en slags 1-2-3 oppskrift på dette her... :blush:(gikk igjennom cd-plata som fulgte h-kort nettopp og der er ingen S.ata drivere..)..

Endret av loddebolten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vært gjennom akkurat samme greia, husk ikke noe angående RAID, men for at det skulle fungere måtte jeg ha S-ATA drivere på western digital (HD produsenten) og ASUS, så var det også viktig hvilken diskett som ble satt inn først.. Å det var bare 1 diskett til hver av de to driverne

Lenke til kommentar

Du trenger bare driveren for Silicon Image på en diskett. Lasts ned fra nettet eller bruker den som er på CD som fulgte kortet. Når du tar bort read me filer o.l. få du fint plass på en diskett. Koble bort alle andre disker enn SATA of start opp. Instalasjonen går da nesten av seg selv. Husk å sette scsi som første boot device.

Etter du har installert XP kobler du på de andre diskene igjen.

Gruet meg litt til å gjøre det selv, når jeg gjorde slik var det bare barnemat. :w00t:

Lykke til.

Arne M

Lenke til kommentar

heisann...TAKK for svar...! har lasta ned driver fra nettet via Asus ..

noen som husker hva driverfila heter.....? jeg kjenner igjen noen tekstfiler ,men det er flere jeg ikke sjønner hva er...får jeg plass er det vel bare å legge dem inn på en diskett så finner vel maskina den rette selv om det skulle ligge en fil eller to for mye der....!?? fila jeg tror er driveren heter SIISUPP.VXD og så er jeg usikker på hva txtsetup.oem og si3112r.mpd er for noe...? er det kun EN fil jeg skal legge på disketten eller....? :blush:

Lenke til kommentar

cut n paste fra sata guiden

"Hvis de utpakkede filene du har lastet ned er større enn at du kan få lagt de på en diskett, pakker du ut filene på en annen maskin. Fjern readme.txt filer og de driverne du ikke trenger. For XP trenger du ikke drivere for win95, 98, me osv.

Du trenger bare .sys, .oem, .inf filene når du skal installere windows xp på en S-ATA disk. Noen drivere har i tillegg en .cat fil, men har du ikke den er det ingen fare"

saa du kan enten kopiere de fra cd'en til floppy (siden asus ikke sender med floppy :p), eller du kan hente de fra nettet.

du maa ha de paa floppy, fordi win xp installasjon vil ikke lete andre plasser!!!

saa under installasjon oppstart staar det "press f6 to install 3rd party drivers", trykker du f6 og setter inn floppy'en ....resten gaar som vanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...