Gå til innhold

Panasonic lumix dmc fz3/FZ5


Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe meg fz3'n like før jul hos Elprice.no Den kostet 3495,- vesentlig billigere en hos andre. Da jeg endelig fikk fingen ut så var det selvsagt utsolgt :thumbdown: I etterkant fikk jeg høre fra en på Elgiganten.no at kameraet var tatt ut av produksjon !! Noen som vet om dette er fakta. Da får jeg heller trø tel og kjøpe meg et et annet sted før det blir tomt.

 

Litt merkelig at de ikke skulle fortsette med dette, et kamera som har gjort det så bra, i hvertfall i de 7-8 testene jeg har klart å finne om det.

 

Noen som vet mer ???

 

Q :)

 

Har forøvrig dette kameraet fra før, kjøpte det da fra statene. Er på jakt etter et billig et til en slekting som ble veldig begeistret da han fikk teste mitt på ferien sin... :)

Endret av Qiuzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det er tatt ut av produksjon, og hva "en på Elgiganten" sier er antakelig ikke det man bør ta som 100% sannhet. Det er tross alt bare få måneder siden FZ3 kom på markedet, og med all den gode omtalen ville det være for dumt å slutte å produsere det allerede nå siden det ikke har kommet noen etterfølger.

 

Var på nippet til å kjøpe det selv, men det ble Canon S1IS istedenfor.

Lenke til kommentar
Var på nippet til å kjøpe det selv, men det ble Canon S1IS istedenfor.

Jeg fikk også øye på Canon S1IS, men i mitt tilfelle kommer jeg nok til å kjøpe Lumix'n hvis jeg ikke går for den ca 1000,- billigere FujiFilm S5500. Tror du det vil være feil å kjøpe Lumixen over Canon kameraet? Og isåfall hvorfor?

Lenke til kommentar

Jeg kan ihverfall gi mine beste anbefalinger vedr. fz3. Et genialt kamera til en genial pris. Mitt første fz3 kjøpte jeg billig i statene. Tror ikke jeg våger det en gang til. Elprice hadde det for 3495. Og kommer den prisen igjen så får du utrolig mye kamera for pengene. Har hatt mange digitalkamera i min karriere, men lumix'n er uten tvil det beste jeg har hatt fingrene i :)

Lenke til kommentar
Tror du det vil være feil å kjøpe Lumixen over Canon kameraet? Og isåfall hvorfor?

Nei, jeg tror på ingen måte det vil være feil å velge FZ3. Det som gjorde at jeg valgte S1IS var at jeg allerede hadde noen CF kort og oppladbare AA batterier. Jeg liker også godt den vridbare LCD skjermen og at den har bra kvalitet på videosnutter.

 

Jeg angrer ikke på at jeg valgte S1IS, men FZ3 er sikkert like bra, og bedre på noen områder.

Lenke til kommentar

Jeg er også på jakt etter dette kameraet, men fikk dessverre (også) beskjed fra xd.no i dag at de "har nettopp fått beskjed fra vår leverandør om leveringsproblemer av dette kameraet og at det vil fases ut."

 

Synes det er rart at et så nytt kamera (med så bra testresultater) fases ut allerede...

 

Sukk, ut og lete igjen...

 

EDIT: Fant det på Komplett, så da var det bestilt...

 

Erik

Endret av eommund
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra DK kan man købe det på

http://www.pixmania.com/dk/

 

Mon ikke de også har noget for nordmænd ?

 

Jeg bestilte online med visa - så ville de have en kopi af billed dokumentation, men da jeg ringede til dem gik det igennem.

 

Bestilte sidst d. 11 - talte med dem den 12 og nu (natten til d. 13) har jeg sporet min forsendelse til et sted mellem paris lufthavn og københavn lufthavn ...

 

og så slap jeg med 5000 dkr for et FZ20 incl. 256 MB kort og ekstra batt.

Lenke til kommentar

Noen som kjenner årsaken til at dette går ut og blir erstattet av et nytt?

 

Noen som vet hvordan det nye blir iforhold til det gamle mht pris og oppsett (megapixler, zoom osv)?

 

Har dette kameraet vært for bra slik at det utkonkurrerer sine "storebrødre"? :hmm:

Lenke til kommentar

Har snust litt i diverse amerikanske forums på nettet . Det går rykter om panasonic FZ5 som vil være arvtakeren til FZ3. 5 megapix i et lignende kamerahus som FZ3....bare rykter men dog....spennende....

 

Forventes at det kommer mer nyheter 19 feb. da det er en eller annen presentasjonsmesse borti statene....venter i spenning....

 

Mulig jeg må forberede meg på si farvell til fz3'n min allerede...snufs.. :no:

 

 

 

 

Q

Lenke til kommentar
fz5 sier du!hva blir da forskjell på fz 20 og fz5?da vil jo begge ha 12 gange zoom og 5 mill pix forstår ikke helt poenget!

Et aldri så lite poeng det...men det er vel aldri noen som hevder at alle rykter er sanne...Men ta en liten titt selv folkens.

 

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=11887875

 

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=11805912

 

http://www.stevesforums.com/forums/view_to...3&highlight=fz5

 

Vi får vel bare vente til februar...

 

 

Q

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...