Explorer Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hjemme har det blitt satt opp et trådløst nett for deling av internett i huset. Så ble det bestemt at PCene oppe på loftet også. De to bærbare maskinene har blitt brukt til testing av dekningen, om det i det heletatt var signal der oppe. Så prøvde jeg. Første med fatterns eldrende HP bærbar, med et Topcom .11b PCMCIA kort i. Ifølge windows var signalet her opp veldig svakt, og det lot seg ikke gjøre å åpne noen nettsider. Til det var signalet for svakt. Så prøvde jeg med moderens ganske nye centrino maskin, med et intel WLAN kort. Når jeg da kom opp på samme rommet, samme plass så mente Intel PRO-set driverne at signalet var ypperlig, og det var ikke noe problem å åpne nettsider. Nå skal maskinene som står på disse rommene også ha nettverkskort og jeg er veldig usikker på hvilket kort jeg bør velge. Nettet skal kun brukes til å dele internett, ingen filoverføring (iallefall veldig lite). Routeren er en Topcom WBR7011b (som opplagt er 802.11b ). Routeren er også plassert i kjelleren. Maskinene som skal ha nettverkskortene er da plassert på loftet, to etasjer over routeren. Huset er mest konstruert av tre men i etasjen som er i mellom er det lagt varmegulv med vann, som det ligger slike metallplater imellom. Er det noen som vet hvilket nettverkskort jeg bør gå for (helst så billig som mulig) som helt sikkert vil ha greit mottak oppe på loftet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå