haqbar Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Har et Abit IC7-G hovedkort og en 3.2Ghz Intel Pentium 4 "Prescott". I "Hardware monitor", CTRL+ALT+DEL vinduet og i alle programmer som kan vise det så står det at jeg har to prosessorer. 2 x 3.2Ghz. Hadde vært fint å hatt det men vet at jeg ikke har det pluss at prosessoren aldri vil jobbe mer en 50% (noen ganger 80%) pluss at den jobber utrolig ustabilt. Har også hatt en del problemer med at dataen er utrolig treig og hakker og låser seg OFTE.Mistenker at det kan være rammen (har pc2100 RAM , kommer pakke i morgen med 1GB Corsair ram:D:D) Legger med et bilde av Task Manager, det er to vinduer det er et per CPU. Endret 30. desember 2004 av kuroger Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Altså den prosessoren du har der støtter noe som heter Hyper Threading eller HT for kort. Det er ikke det samme som å ha 2 fysiske prosessorer, men det hjelper på ytelsen når du har mange programmer oppe samtidig for å forklare det enkelt. Har du sjekket temperaturen? Prescott throttler (core hastighet går ned) når tempen stiger opp i 74-76 grader, og da går ytelsen ned i det øyeblikket også. PC2100 RAM er flaskehals ja! Mildt sagt! Pentium4 trenger minst PC3200/DDR400 for å yte som den skal. Lykke til da Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Har kommet 1Gb PC3200 RAM i dag (bare det teite postkontoret har stengte tidlig i dag) Etter at jeg fikk med vannkjøling så ligger tempen rundt 42 i idle og 58 load. Men takk for svar. Endret 31. desember 2004 av kuroger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå