Dahl Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Litt offtopic, men trenger jeg firewall hvis jeg har routed med innebygd firewall? Ja, jeg ville anbefalt deg å ha en egen brannmur i tillegg til routeren. Er det stort behov for brannmur på lan? Er det mest virus og ormer man får på lan, eller kan det være viktig med lukkede porter osv? Ha et oppdatert anti-virus-program og brannmur på LAN-party, og du skal være sikret. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Da skal jeg teste NOD32, men under installasjon så kommer det valg om AMOM, Antivirus Monitor som sørger for å scanne før ting kjøres. Dette er noe ala det NIS2004 og mest sannsynligvis NIS2005 gjør også tenker jeg. Men noen som vet hvor mye ressurser dette tar av PC'en og hvordan affekserer dette i spill/lasting av store filer. Husker jeg irriterte meg grønn på NIS2004 når jeg hadde det en stund (gikk tilbake til NIS2003 etter en stund med 2004 jeg), det bøtter år og vintre før ting ble gjort ferdig. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hva med symantec antivirus da? ..det skal jo bruke mindre ressurser enn NAV. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hva med symantec antivirus da? ..det skal jo bruke mindre ressurser enn NAV. Symantec er selskapet som lager Norton, så jeg tviler sterkt på at dette er så veldig mye bedre. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Da skal jeg teste NOD32, men under installasjon så kommer det valg om AMOM, Antivirus Monitor som sørger for å scanne før ting kjøres. Dette er noe ala det NIS2004 og mest sannsynligvis NIS2005 gjør også tenker jeg. Men noen som vet hvor mye ressurser dette tar av PC'en og hvordan affekserer dette i spill/lasting av store filer. Husker jeg irriterte meg grønn på NIS2004 når jeg hadde det en stund (gikk tilbake til NIS2003 etter en stund med 2004 jeg), det bøtter år og vintre før ting ble gjort ferdig. Jeg har kjørt NOD32 en god stund nå, sammen med Sygate Personal Firewall, og det var, for å si det mildt, en enorm lettelse i forhold til Nårt'n. NIS har ved flere anledninger klart å kvele PC`n min, men med NOD32 merkes ingenting. Det er som om den ikke var der, og maskina er MYE raskere. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Ditto. Synes det er en bortimot uslåelig kombinasjon. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (endret) Bitdefender Professional !! Helt klart! Det er antivirus og brannmur. Jeg installerte det akkurat og det fant ca. 10 virus med en gang! Jeg må si at alt viruset lå i cachen til opera så det var bare å tømme cachen i opera så var det borte. Så nå vil jeg ikke høre noe mer a la det her: Med opera får du ikke spyware, virus eller trojan!! Mulig Firefox er bedre. Noen som har erfaring med det?? Og dette er det eneste antivirusprogrammet jeg har prøvd som hindrer virus i å spre seg. Nå har Telenor begrensa internetten min 2 ganger på grunn av at virus sprer seg, og det blir nok siste gangen også . Det bruker litt med ram enn NOD32, men så inneholder det her også brannmur da + at det finner mye mer virus! Denne bør vel også si sitt: http://www.anti-virus-software-review.toptenreviews.com/ EDIT: skriveleif Endret 22. januar 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå