Gå til innhold

Hvordan printe gjennom et nettverk?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett lite problem, ved at det går ikke an å printe ut fra en maskin, gjennom et nettverk til en annen maskin. Er selv litt usikker på hvordan man gjør det. Hver gang jeg skal printe ut noe fra min maskin, så står det å bare venter i køen på den andre maskinen. Maskinen vil ikke printe det ut. Men viss eg sletter køen fra den andre maskinen og printer ut fra den maskinen. Så går det.

 

Så, vet dere hva jeg skal gjøre for å kunne printe ut fra min maskin, gjennom nettverket og til den andre maskinen.

 

Takker til alle de som gidder å gi ett lite hint om hva jeg skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du dele skriveren.

[start-settings-printers]

Høyre museklikk på printeren og velg "sharing", "share this printer" og skriv inn delingsnavn som "EPSON" eller noe slikt.

 

På den andre maskinen går du til

[start-settings-printers]

og velger "Add new printer" og alternativ to der ("connect to this printer..." eller noe) og skriv inn "\\maskinnavn\EPSON" hvor du fyller inn maskinnavnet til maskinen som deler printeren.

 

Du må sørge for at "deling av filer og skrivere" er aktivert under egenskaper for nettverkstilkoblingen og at du har en bruker på den andre maskinen du kan koble til. Om du f.eks kobler til maskinen som skal printe med bruker "PER" med passord "ULV" bør du lage en tilsvarende bruker på maskinen med printeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...