Gå til innhold

Hvilken minne på jeg bruke på Abit NF7-S 2.0

Traxco

Anbefalte innlegg

Bruker Abit NF7-S 2.0 hk og twinmos(winbord)minne,og tenkte og kjøpe en til 512mb brikke :

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2536

Kan jeg parre twinmos med Corsair ?da slipper jeg og kjøpe nytt minne med neste oppgradering.noen som bruker twinmos/Corsair minnebrikkene i A-bit ns-7 2.0 ?

Ps:håper noen kan hjelpe meg her,har ikke lyst og kjøpe twinmos ram igjen som neppe vil passe på neste hk(s-939/754)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok få problemer med å kjøre brikkene i Dual-channel, hvis du kan leve med den ytelsesreduksjonen så kan du velge corsair brikken. Ikke at du er garantert topp resultat om du kjøper en Twinmos brikke til, de er jo ikke håndsjekket og garantert å virke sammen fra produsenten.

Edit: De corsair brikkene er vel ikke merkbart bedre enn twinmos brikkene, så jeg ville satset på twinmos med mindre du er villig til å legge i litt mer penger. Hvorfor kan du ikke bruke twinmos ved en fremtidig oppgradering?

Endret av cremaster
Lenke til kommentar
Du kan nok få problemer med å kjøre brikkene i Dual-channel, hvis du kan leve med den ytelsesreduksjonen så kan du velge corsair brikken. Ikke at du er garantert topp resultat om du kjøper en Twinmos brikke til, de er jo ikke håndsjekket og garantert å virke sammen fra produsenten.

Edit: De corsair brikkene er vel ikke merkbart bedre enn twinmos brikkene, så jeg ville satset på twinmos med mindre du er villig til å legge i litt mer penger. Hvorfor kan du ikke bruke twinmos ved en fremtidig oppgradering?

Jeg kan ikke se noen hindringer for dual-channel så lenge begge brikkene er dobbelsidige.

Forresten er TwinMos m/ Winbond en god del bedre enn vanlig TwinMos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...