Prosessoren Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Bruker jeg Java script da ? Må jeg bruke database (php/asp) eller kan jeg gjøre det med ren html/css i Dreamweaver ? Eksempel på kontaktskjema: http://www.nexibygg.no/index.php?mapping=6...a4fbc14c3bf2745 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Javascript - Nei Database - Nei PHP/ASP - Ja HTML/CSS - Ja, men ikke uten PHP/ASP EDIT: Er ikke noen heksekunst å lage et i PHP. Les om henting av variabler fra skjema (name-attributten, GET/POST) og mail()-funksjonen så har du faktisk alt du trenger Endret 30. desember 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Kan dette gjøres i Dreamweaver, eller må jeg bruke flere programmer i tillegg ? Siden er nå i ren html/css... Hva heter funksjonen i Dreamweaver jeg bruker for å få siden til php, og kan begynne å lage kontaktskjema ? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Siden er nå i ren html/css... Hva heter funksjonen i Dreamweaver jeg bruker for å få siden til php Lagre siden som ettellerannet.php Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Bruk php ja. Her finner du et komplett script, enkelt å rydde opp i. (vennligst rydd opp i html før bruk!!) Og her er en test. Lenke til kommentar
huf Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 http://www.start.predicted.net/les.phpart.php?id=14' Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 tror folk at man MÅ bruke DW for å lage html? alt av koding kan gjøres i en vanlig tekstbehandler :s Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 tror folk at man MÅ bruke DW for å lage html?alt av koding kan gjøres i en vanlig tekstbehandler :s Men der er bare dumt. Fikk du til kontaktskjema, eller? Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 <form name="formmail" action="/cgi-bin/formmail/formmail.cgi" method="post"> <input type=hidden name="recipient" value="E-POSTADRESSEHER"> <p><input type=hidden name="redirect" value="REDIRECT HER"> <table border="0" align="center" width="451"> <tr valign="top"> <td colspan="3"> </td> </tr> <tr valign="top"> <td width="89"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Navn</font></td> <td width="147"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> <input name="Navn" type="text" id="Navn" size="25" maxlength="30"> </font></td> <td rowspan="3" width="202"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> <textarea name="Beskjed" cols="22" rows="5" wrap="VIRTUAL" id="Beskjed:"></textarea> </font></td> </tr> <tr valign="top"> <td height="6" width="89"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#000000"> Telefon</font></td> <td height="6" width="147"> <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> <input name="Telefnr" type="text" id="Telefnr" size="25" maxlength="50"> </font></td> </tr> <tr valign="top"> <td height="3" width="89"> <font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#000000"> E-post</font></td> <td height="3" width="147"> <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> <input type="text" name="email" size="25" maxlength="50"> </font></td> </tr> <tr valign="top"> <td colspan="2"><font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> </font></td> <td valign="middle" width="202"> <font size="2" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"> <input type="submit" style='border-style:solid;border-width:1px;height:20;width:150;background-color:rgb(110,155,255)' value="Send" name="Send"/> </font></td> </tr> </table> </form> Slik har jeg det da Vanlig html Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Vanlig HTML my ass Hva tror du formmail.cgi gjør da? Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Noen som vet hvor i "Dreamweacer Mx Bible" (Har den i pdf-format") På hvilken side det sår om det å lage kontakt skjema ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Så lenge du har den i ett fint, flott, og helt sikkert lovlig pdf-format så kan du sikkert søke. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Noen som vet hvor i "Dreamweacer Mx Bible" (Har den i pdf-format") På hvilken side det sår om det å lage kontakt skjema ? Brukte du ikke eksemplet jeg gav deg? Prøv i hvertfall. Og nie, tror ikke det dtår noen plass og hvordan å lage kontaktskjema. Men sikkert om bruk av forms. Men da det er bare en liten del av hele greia, så trenger du også noe mer. Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Vanlig HTML my ass Hva tror du formmail.cgi gjør da? den funker til mitt bruk Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Vanlig HTML my ass Hva tror du formmail.cgi gjør da? den funker til mitt bruk men det er faktsik formmail.cgi som gjør alt arbeidet for deg Dessuten var HTMLkoden din fæl Lenke til kommentar
KristianU Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 men det er faktsik formmail.cgi som gjør alt arbeidet for deg Dessuten var HTMLkoden din fæl vet det.. kopierte den fra en annen plass da jeg ikke giddet å lage selv, så ikke døm meg for å ha laga den kildekoden dessuten holder jeg på å lære meg php nå Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Noen som vet hvor i "Dreamweacer Mx Bible" (Har den i pdf-format") På hvilken side det sår om det å lage kontakt skjema ? Finnes det ikke noe innholdsfortegnelse eller stikkordsregister der..? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) men det er faktsik formmail.cgi som gjør alt arbeidet for deg Dessuten var HTMLkoden din fæl vet det.. kopierte den fra en annen plass da jeg ikke giddet å lage selv, så ikke døm meg for å ha laga den kildekoden dessuten holder jeg på å lære meg php nå Jeg tok og testa dette på siden min nå. Var på jakt etter noe enkelt og raskt. men får siden kan ikke vises etter at mail er sendt noen tips ? Ops N00B meg glemte å aktivere formmail.cgi på serveren. Endret 13. mars 2005 av JonV Lenke til kommentar
mugis Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvordan aktiverer man formmail.cgi på serveren? Får opp siden kan ikke vises... Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hvordan aktiverer man formmail.cgi på serveren? Får opp siden kan ikke vises... Ligger formmail.cgi i cgi-bin mappa di da? Dette må den gjøre, ellers vil det ikke fungere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå