Gå til innhold

Ren html side, hvordan konventere alt til php ?

Anbefalte innlegg

Kan dette gjøres i Dreamweaver ?

Da jeg begynte å snuse litt på web design, ville jeg ikke ta meg vann over hodet, og laget en hjemmeside (bestående av 20 ulike .html filer) i Dreamweaver..

Men hvordan kan jeg konventere dette til PHP i Dreamweaver, uten at jeg må gjøre alt på nytt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det absolutt smarteste du kan gjøre er først å lære deg php, perl, eller asp og forstå nøyaktig hva du kan bruke det til. Du tar deg faktiskt vann over hodet allerede når du ønsket å konverte. Å starte fra ingenting for å lære det programmeringspråket du ønsker vil være mye enklere å komme i gang med. Det tok kort tid(6 måneder kanskje) å lære alt jeg egentlig trengte.

Pluss en del rabling og titting på php-forumet for å lese om sikkerhet, som jeg også har lært en del om på nettet senere.

Begynn på scratch, og konverter heller når du blir mer stø :)

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre en ting klinkende klart:

Du kan ikke bygge en side bare på PHP eller ASP. PHP er et språk som er egnet til å forbrede HTML før det sendes til brukeren. Det vil si at du kan lage skript som forbreder eller manipulerer HTML, men det vil ALDRI sendes noe PHP til brukeren. PHPen finnes bare i serveren.

Se for eksempel på forumet du er på akkurat nå. Det er bygget på PHP, og er interaktivt som bare det. Men hvis du viser kildekoden til siden, ser du bare HTML.

Konklusjon:

Du kan «konvertere» til PHP ved å endre filnavn til .php i stedet for .html. Men hva oppnår du med det? Jo, du oppnår KUN at serveren bruker bittebittelitt lenger tid, fordi den oppfatter fila som en phpfil, og vil dermed gå igjennom fila og lete etter oppgaver som skal utføres.

Dermed:

Så lenge det ikke er noe PHP-skript i fila, hold deg til .html.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...