Gå til innhold

Løst: Vekslefil, størrelse og hvor bør den ligge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm..

Diskeeper 9 som er et anerkjent program for defragmentering av disker og diskvedlikehold, anbefaler å legge vekslefilen på samme partisjon som OS. De burde vel vite hva som er best ? Det er vel bare vi data-idioter som har flere disker i PC'n slik at den opsjonen finnes :whistle:

I praksis har vi vel mer en nok minne og vil neppe merke stor forskjell uansett ?

Lenke til kommentar

Bare hyggelig at noen fant linken nyttig :yes:

Forøvrig vil jeg bare nevne at etter jeg selv så gjennom guiden, kjører jeg nå med fast pagefil fordelt over to disker.Filene er i tillegg defragmentert og plassert ytterst på diskene.

Vil si jeg merker at systemet er en smule mer responsivt, allverden er det jo selvølgelig ikke, men litt får man utav det. Og legger man til alle andre optimeringer som kan gjøres, får man jo tilslutt ganske mye utav det..

Tweak it to the bone ;)

Lenke til kommentar
Har vell ikke noe å si om det er en optisk enhet på samme kabel som det er en harddisk ?

Det sto i den guiden at eneste problemet er at hvis det er f. eks. en DVD-brenner så kan det bli problemer å brenne en plate med data fra disken som er på samme kabelen.

Dette er sikkert med bakgrunn i at kun 1 enhet kan være aktiv samtidig og at hver enhet må stoppe opp og vente på den andre.

Sveinl.

Lenke til kommentar

hmm.. så : nå har jeg en 200gb seagate uata 100 harddisk alene på IDE kanal1 og en dvd brenner på kanal 2, det vill da lønne seg å sette en 20gb harddisk (med bare vekselfil) på samme kanal som dvd brenneren ? da denne ikke vill inneholde noe data som kan brennes..

Lenke til kommentar
hmm.. så : nå har jeg en 200gb seagate uata 100 harddisk alene på IDE kanal1 og en dvd brenner på kanal 2, det vill da lønne seg å sette en 20gb harddisk (med bare vekselfil) på samme kanal som dvd brenneren ? da denne ikke vill inneholde noe data som kan brennes..

Jeg synes at det høres fornuftig ut ja.

Uansett vil det være det beste å gjøre hvis du ønsker vekslefila på egen disk.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...