Olsenhower Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Fryktelig irriterende! Helt uten videre, jeg har ikke rørt innstillingene på skjermkortet mitt - default på 280/580. Først ble Winampikonene rosa-aktige, så ikonene foran websider i "favorites" i Explorer, og nå også andre fil-ikoner Sist dette skjedde, for ca. to uker siden, ble plutselig alle ikonene i desktop rosa, med den følge at jeg slettet og reinstallerte Win98 pånytt (dette tar over en time, så jeg har ikke lyst å gjøre dette annenhver uke!) Etter reinstallasjonen har det oppført seg normalt, helt opp til nå. Er dette et driverproblem? Vet ikke helt hvilken driver jeg har, men siden jeg bruker den som fulgte med kortet er den kanskje ikke helt topp? Burde uansett ikke forvandle hvitt til rosa! PCen min: Aopen AX4BSPro Willamette 1500 384Mb SDR Gainward GF4Ti4400 Ultra 700XP, Golden Sample + HD og alt det andre Edit: Har Hansol 900P, og kjørte en lang stund på 85Hz. Satte denne i går ned til 72Hz fordi jeg leste her på forumet at man risikerte å ødelegge den ved å kjøre på "for høy" refresh. _________________ tsk, tsk... [ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-08 00:35 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 når du får problemer med pc din så er det første du gjør er å oppgradere alle driverne og windows. Kjetil Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 01:18, Kjetil Lura skrev:når du får problemer med pc din så er det første du gjør er å oppgradere alle driverne og windows.Kjetil Med å oppgradere Windows, mener du da Windows Update? Jeg prøvde den nyeste detonator-driveren, 29.40, med en gang jeg fikk kortet (nesten 3 uker siden), og det var med den driveren jeg første gang fikk rosa ikoner (Med den påfølgende reinstallasjonen). situasjonen er riktignok ikke fullt så kritisk denne gangen, fordi ikonene blir bare rosa under startmenyen denne gangen. Forløpig iallefall. Kan ikke være temperaturen heller, fordi PCen står i en ganske sval og kjølig kjellerstue. Er 34 grader inni kabinettet og ca. 40 graders CPU. Og viften på skjermkortet gikk ihvertfall sist jeg sjekket. Kanskje jeg bør sjekke igjen? Lenke til kommentar
Monhart Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Edit: Har Hansol 900P, og kjørte en lang stund på 85Hz. Satte denne i går ned til 72Hz fordi jeg leste her på forumet at man risikerte å ødelegge den ved å kjøre på "for høy" refresh. Jeg har akkurat den samme skjermen, og jeg kjører på 100Hz. Da skulle min ha vært ødelagt for lenge siden den da? Så bare still opp Hz`en din igjen, det er ikke mye farlig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 zuperMensch ja eg mente windows update,har du prøvd. Kjetil Lenke til kommentar
samen Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 01:58, Monhart skrev: Quote: Edit: Har Hansol 900P, og kjørte en lang stund på 85Hz. Satte denne i går ned til 72Hz fordi jeg leste her på forumet at man risikerte å ødelegge den ved å kjøre på "for høy" refresh. Jeg har akkurat den samme skjermen, og jeg kjører på 100Hz. Da skulle min ha vært ødelagt for lenge siden den da? Så bare still opp Hz`en din igjen, det er ikke mye farlig. Snakker dere om ved samme oppløsning? Jeg søkte på denne skjermen på nettet og fant ut at den kjørte 1600x1200 på maks 75 Hz, og 1240x2024 på maks 85 Hz. Hvis du kjører skjermen din på 100 Hz, så må du enten kjøre en oppløsning på sånn ca 1024x768, eller så holder du på å ødelegge bilderøret. Du ser lett om du kjører for høy frekvens hvis bildedet ser "sammenpresset ut" og du får kraftige flimringer i kantene på det, evt at bilde blinker veldig merkbart i enkelte områder, tekst er uleselig og bildet du får frem på skjermen mer ser ut som et sammenkrøllet papir i kantene enn et fint rektangel. Bilderør KAN IKKE overklokkes. Det er en fysisk begrensing som ligger i de delene som sender partikler mot fosforer i skjemflaten din. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Prøv dette: Gå inn i Egenskaper > Effekter og slå av "vis ikoner i alle tilgjengelige farger" Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Etter en lang og grusom dag på jobb kommer jeg hjem og trykker på PCen. Den henger i oppstarten et par ganger (vil ikke inn i Windows), så jeg starter den lettere irritert i Safe Mode. Da jeg deretter restarter, og Win98 starter opp normalt er problemet borte. Det vil si at alle ikoner er normale og hvite. Forstå det den som kan.. Angående refreshraten på min Hansol: takk for tips :smile: Jeg bruker 1024x768 som oppløsning, så jeg får vel skru den opp til 85Hz igjen. Nå hadde jeg riktignok en ørliten forstyrrelse nederst til høyre i skjermbildet, men dette kan kanskje skyldes at selve PCen står rett ved siden av..? Kjetil Lura: Nei, jeg har ikke prøvd Windows Update enda. Er redd for å ødelegge oppsettet mitt (Win98 er jo ganske tandert). Det hadde vært typisk hvis jeg oppgraderte driverene mine, for så og bare få feilmeldinger i alt jeg foretar meg... If it ain't broken, don't fix it! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå