Gå til innhold

Hvilket OS bruker dere og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker Win 98se og Win XP, Bruker Win 98se fordi ISDN kortet mitt ikke har drivere til Win XP.

Det eneste jeg bruker XP til er mediaplayern, ellers er det vel å rippe... dessuten funker min Win 98se ypperlig, har aldrig bluescreen lenger. :razz:

 

-= Mein Über Pc =-

 

Asus a7a 266

Asus GeForce 3 v8200

512 DDR ram

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 00:51, tobiaz skrev:

Siden jeg har AMD, og Windows har annonsert at XP fortsatt ikke er helt stabilt med AMD kjører jeg nå Win2k SP2. Win2k. Går stabilt som ei klokke, og det er akkurat så avansert som jeg vil ha det.


 

Hmmmm. Kan du referere til en link. Er rimelig oppegående når det gjelder datanyheter, men har ikke fått denne med meg. Trodde Win XP var rimelig tilpasset både AMD(XP) og Intel Pcer!!! Kanskje du har en gammel versjon av AMD, men da bør du si det. Hadde foresten XP på en K6 233MHz Pc og det fungerte greit, selv om ting tok tid... Pc`n jeg har i dag er über STABIL med Win XP. Liker eye candien til XP, selv om jeg var fornøyd med Win2k m/SP2 :smile:

Lenke til kommentar

Kjører W2k på to maskiner hjemme. Bruker også W2k på jobb og var så heldig å få engelsk versjonen der også - får hetta når ting blir på norsk...

 

Skravle:

Husker selvsagt godt da jeg var fersk på data og ønsket meg alt av prog og OS på norsk. På den tiden gadd jeg aldri lese en side med engelsk tekst heller :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 02:10, Odden skrev:

Win2K, stabilt som f. med SP2. prøvde XP men jeg greidde ikke det... var for jålete selv når jeg skudde over til classic...



 

Siden du allerede hadde sagt det jeg skulle si, så bare paster jeg, ok? Med dette utrykker jeg min støtte til ditt synspunkt.

Lenke til kommentar

Hallo...

Er det noen som får feilmeldinger på XP, så er det den som sitter og trøkker på PCen det er noe feil med..

har kjørt XP Pro eng nå i snart 1 år har ikke hatt noen feil..

Jeg bruker PCen til alt.

Kjører du XP på en nyere PC så får du ikke ikke noen feilmeldinger. Husk og bruke NTFS filsystemet på XP, ikke FAT32 som Win98/Me bruker. Da får du en mere ustabil PC!!!

 

XP PRO eng!!! :smile:

 

(Tjene penger? sjekk her http://www.wgi.no mail:[email protected] )

 

[ Denne Melding var redigert av: cool2ya på 2002-06-08 09:55 ]

Lenke til kommentar

Bruker både WinME og WinXp.

 

WinME fordi den er best i spill og er raskere enn WinXP.WinXP jobber veldig treig hvis du åpner mapper med store filer.Veit ikke hvorfor.

 

WinXP fordi den er mer stabil.

Bruker den mest for internett og Word,Exel eller Divx.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 00:46, zuperMensch skrev:

Er nesten blitt litt skeptisk til XP etter å ha lest her på forumet. Folk har jo trøbbel med spill på XP omtrent hver dag. Jeg bruker jo PCen stort sett til lyd/spill/internett, så jeg vet ikke helt...



 

Det er nok stort sett med spill laget før XP's tid. Nå når spill blir laget spesielt for å støtte også XP, blir nok ting bedre. Jeg har forøvrig aldri hatt problemer med spill i XP (bortsett fra gamle DOS spill da, men da bruker jeg den gamle laptop'en min :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 00:58, Swampen skrev:

Har xp d klikker mer enn ME.... kanskje d er noe jeg har gjort gale i innstallasjonen, men d kommer flere feilmeldinger enn winME ass0.....


Har ikke installasjons cd heller... kan ikke reinstallere :sad:



 

Jaja, sånn går det hvis man piratkopierer og glemmer å ta kopi av installasjonscd'en :grin:

 

Men for å være litt seriøs her... du bruker helt sikkert en gammel driver som ikke er sertifisert av Microsoft. Prøv å fjerne alle drivere på systemet ditt, hent nyeste XP-kompatible driver på hjemmesiden til hardware'n din og installer den på nytt. Hvis det fortsatt ikke funker, få tak i installasjonscd'en og installert alt på nytt og vær sikker på at du installerer KUN XP-kompatible drivere. Hvis den ikke er kompatibel med XP skal du få opp en advarsel. Det er ikke for ingenting at den advarselen kommer opp.

 

Den eneste gangen jeg har hatt problemer med XP var da jeg installerte en driver som ikke var kompatibel. En rask "driver rollback" og alt var i skjønneste orden igjen :smile:

 

Det kan være at du bruker ett dårlig programmert program også, eller ett som ikke virker ordentlig i XP. Prøv deg fram, så finner du sikkert feilen, for XP er utrolig stabilt på min maskin med masse programmer, stæsj og hardware.

Lenke til kommentar

Hehe...

 

NT4 sp 6 engelsk, fordi det er det mest stabile og minst hullete ms os'et. Hvis jeg må bruke IE, blir det 5.0 eller lavere pga sikkerhetshulla i nyere utgaver.

 

Har 2k pro eng. sp2 på den bærbare og er halvfornøyd, litt mere bug enn i NT4.

 

XP pro, den varte ikke lenge den installasjonen. Æsj fysj og fy.... Hullete er det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...