Gå til innhold

Hvilket OS bruker dere og hvorfor?


Anbefalte innlegg

Jeg har valgt å bruke Microsoft Windows XP Professional. Dette operativ systemet er utrolig stabilt, og med min maskinvare så fungerer det også meget raskt. Windows XP Professional har allt jeg trenger, det er en innebygd brennerfunksjon, Windows Messenger, Firewall pluss mange andre kjekke sikkerhetsfunksjoner.

 

Men for andre så er jo kanskje Windows XP Pro noe tull å bruke. Den har en litt "for kids" design, og med noen få konfigurasjoner så kan man sikkert på XP ustabilt.

 

Det er bare å prøve noen OSer, så finner du det du liker, og betaler eventuellt for det. Med mindre det er gratis da, slik som Linux.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Windows XP Pro fordi det er det beste operativsystemet Microsoft har laget. I tilleg til at det er best når det gjelder ytelse/stabilitet, har det også innebygd støtte for skins som en bonus :smile:

 

har også en win98 installasjon liggendes på lur i tilfelle.

 

Linux er uaktuelt hos meg pga det er for vanskelig/for mye stress/arbeid, og fordi det er så få som bruker det - 0g er dermed mye vanskeligere å finne kule/bra programmer og drivere.

Lenke til kommentar

Quote:


GeeZuZz skrev (2002-06-10 01:41):


Linux er uaktuelt hos meg pga det er for vanskelig/for mye stress/arbeid, og fordi det er så få som bruker det - 0g er dermed mye vanskeligere å finne kule/bra programmer og drivere.


 

Linux er ikke vanskeligere, det er annerledes. Det finnes utrolig mange bra programmer til linux. http://www.freshmeat.net .

 

Du finner drivere til det aller meste.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bruker XP som workstation pga. at Excel, access og Office er pensum (ufattelig sinnsykt ubeskrivelig teit). Ellers bruker jeg SlackWare da det er helt åpent og greit, man kan redigere og omprogrammere alt man vil slik at ting funker akkuratt som man vil ha det :smile: Å programmere i windows i forhold til linux kan ikke sammenliknes!

Lenke til kommentar

bruker winxp pro corp.ed. på maskina mi, skal (så snart jeg får lønning) sette opp en extramaskin som skal kjøre cs-server på BSD :smile:

 

winxp er jo genialt.. eneste jeg misliker er alle de meldingene som popper opp (den om nettverkstilkoblingen kan til tider være nyttig men men...)

Lenke til kommentar

PC: hjemme Windows 2000 pro. Hvorfor: hmm,, fordi det var det som var det nyeste når jeg kjøpte bygde maskinen.

 

Her på jobben: Win 98. Hvorfor: fordi jeg ikke har mulighet til å endre¨på noe... Dessuten tror jeg ikke kravet til en barneskoleelev er så veldig høyt. :wink:

 

Mac: OS 9.2 og OS X.

OS 9.2 bruker jeg for å kunne kjøre diverse programvare, OS X fordi det er best, synes iallefall jeg. Iallefall av de OSene jeg har prøvd.:wink:

Lenke til kommentar

Windows 2000 SP3.

 

Ekstrafunksjonene i XP har jeg stort sett ikke bruk for, og 2k har bedre stabilitet. Blant annet funker CTRL-ALT-DEL alltid på 2k, hvis et program henger. Dette er slett ikke alltid tilfelle i XP. Hvordan Microsoft har klart å lage et nytt OS med dårligere stabilitet, når det tross alt bygger på den samme NT-kjernen, er meg en gåte.

 

MS gir ut nye OS-er med minimale forbedringer (og mengder av nye bugs) for å kunne skuffe inn enda mer penger på oppgraderinger. De nye funksjonene i XP kunne de gitt ut som en gratis oppgradering av 2k.

 

Aktiveringspolitikken og frykt for hva MS kommer til å finne på i fremtiden (les: Palladium) er andre grunner til å holde seg til det beste OS-et MS har gitt ut. Eller man kan gå over til Linux, noe jeg personlig ikke er helt klar for - ennå. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...