TheDarkListener Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Alt av vifter, harddisker osv. starter, men får ikke skjermbilde. Tenkte jo først det var skjermkortet som ikke satt ordentlig, men testet med et gammelt gf2 kort og hadde fortsatt det samme problemet. Etter å ha gått gjennom alt av kabler, kort og lignende føler jeg meg relativt sikker på at det er den gamle ram brikken min, tatt fra en dell pc som har skylden. Noen smarte folk som har noen ideer før jeg kjøper ny ram? Spesifikasjoner: P4 1.6 "Willamette" MSI 648F Neo Dell 512mb PC2100 ram 9600xt NorthQ 400W PSU Og BigWater Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det vanlige kontrollspørsmålet... Resatt Bios (jumper)? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Et kontrollspørsmål fra meg også: Sitter RAMen god nok? Er fort gjordt å tro den sitter riktig, men så er den det ikke alikevel. Har gjordt den tabben selv faktisk Endret 30. desember 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
abso Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Resett bios.... kommer det noen pipelyder... Fordel å ha speaker tilkoblet... pipelyder kommer av ram,skjermkort o.l Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 TL1000S: Jepp, prøvd 2 ganger. Ernie: Ja, ram brikken sitter godt. abso: Kommer ingen lyder. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Jeg har samme problem med to av mine pcer. Dette skjedde etter lengere tid i skap(uten bruk). Uten å vite helt hva som er problemet, men vil tru det er hovedkortet. Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Sjekk batteriet på hovedkortet. db Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Jaja, har kjøpt meg en 512mb TwinMos brikke, så får håpe det funker nå. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Det løste bare litt av problemet, de fire LEDene lyser nå rødt; altså at cpuen er enten feil montert eller skadet. Den sitter ordentlig og funker perfekt på de gamle hovedkortet mitt Edit: Beklager hvis dette regnes som bump. Endret 31. desember 2004 av TheDarkListener Lenke til kommentar
abso Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Cpu kan være skadet.. Hvilken type cpu er det? har du hatt av vifta i det siste... Kan også være en annen ting du kan prøve.... på hk'et så blir det koblet til to typer strøm... den lille med 4pins og den store med 20pins... 1.Dra ut den lille... 2.start pc.... (skal nå ikke fungere) 3.så slår du av igjen.... 4.og setter den på plass igjen.. 5.start.. Funker ikke dette kan du prøve med ett annet power... funker ikke det.. må du få låne en cpu av en kamerat eller.no Vis ikke hk'et lager noen lyder i oppstarten så er det mest sansynlig ikke ram eller skjermkort... den kan også lage en lyd for cpu... men det er det ikke alltid den gjør. så lån deg en vis det ikke fungerer med rammen... håper du fikk noe ut av det... godtnyttår! Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Du kunne tatt å lest det jeg tidligere har skrevet. Vet at alt funker untatt det nye hovedkortet, så mistenker det for å være delvis defekt. Har sendt mail til komplett så får høre hva de har å si. Lenke til kommentar
Cryptic Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Jeg har samme problemet med mitt nye HK og CPU... trenger hjelp Mvh Dag Ove EDIT: Jeg får Ikke kontakt med skjermen. Vet ikke hvordan jeg resetter BIOS på dette HK'et. Svart skjerm = No good Endret 31. desember 2004 av Cryptic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå