Arachnid Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 HEI!! YESS!! PC`en LEVER!! Her er det som skjedde: først.. sorry for mye caps her.. men det må til!! Jeg har en gammel omo color tank til vanntank.. jeg syntes denne var for stor så jeg skulle prøve med en isboks isteden (den typen med sånn lollipop i (rund greie)) uansett.. jeg skal testkjøre, så jeg tar ikke på lokket. det som skjer er at røret fra pumpa skyter opp og vann spruter ut i hele pc`en! OMG tenker jeg!! HJEEELp!! jeg løper ned og henter hårføneren og starter å føne. jeg hadde det kritisk med tanke på at jeg skal på LAN i morra! så jeg føner i vei. hovedkortet hadde fått masse vann på seg.. (og kjøleveske) i tilleg til alle kortene mine :sad: MEN!! etter en kraftig kortføning, funker alt igjen!!! SOM DET GJORDE FØR!!!! OMFG!!!!! PC TÅLER VANN GUTTA. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 nei den tåler ikke vann, det var bare du som hadde litt flaks kan man si. Kjetil Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Testkjøre sa du? Jeg testkjørte uten hardware jeg, får å eventuellt sjekke om noe nettopp slikt kunne skje. Testkjøre med hardware blir liksom bare "kjøre"... :razz: Lenke til kommentar
totveit Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Reint vann leder ikke strøm, så jo gutten har rett pcer tåler vann! Men kjølevæsken er det verre med :sad: En smule flaks her ja, men hket er isolert, det er bare selve loddebena til komponetene som er kritiske, selve banene på kortet er jo lakkert. Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 er litt lat ja... :smile: Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Under mitt vannkjølings prosjekt (www.brudevoll.biz~vannkjoling) sølte ej ca 1/2 dl vann (med ca 10% konsentrert frostveske) Tok et papir tørket så av de vannet jeg såg og bootet... :smile: Alt fungerte fint!!!! :smile: :smile: Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Du er er heldig jäkel :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 00:18, totveit skrev:Reint vann leder ikke strøm, så jo gutten har rett pcer tåler vann! Men kjølevæsken er det verre med :sad:En smule flaks her ja, men hket er isolert, det er bare selve loddebena til komponetene som er kritiske, selve banene på kortet er jo lakkert. du har aldri prøvd å sveise ute når det reiner,du kan si at det er ikke kjekt.Kjetil Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 eg spytta ei stor klysa på hovedkortet mitt eingang eg tørka det vekk, og den starta fint igjen etter 5 min :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Dette er ingen nyhet, feil kategori. Bruk emnefeltet bedre. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 SirHartge skrev (2002-06-08 00:51): Dette er ingen nyhet, feil kategori. Bruk emnefeltet bedre. Vil bare se om posten er stengt Sirhartge: Er du blitt lei av og stenge poster? _________________ Jeg selger dette: Vapochill (3000) Mail til: [email protected] [ endret av CFD den 2002-06-08 19:41 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 00:38, siDDIs skrev:eg spytta ei stor klysa på hovedkortet mitt eingangeg tørka det vekk, og den starta fint igjen etter 5 min :smile: Hvor spytta du i PC-en? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 velta ei flaske cola inne i kabinettet mitt engang.. maskina sto på men d gikk bra Lenke til kommentar
curious Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 00:18, totveit skrev:Reint vann leder ikke strøm, så jo gutten har rett pcer tåler vann! hehe sett hårføneren i stikkontakten og lek at den er en ubåt neste gang du du tar deg ett bad i badekaret så skal du se hvor lite strøm rent vann leder... Quote: siDDIs skrev:eg spytta ei stor klysa på hovedkortet mitt eingang eg tørka det vekk, og den starta fint igjen etter 5 min er det lov å spørre hvorfor du spyttet på hovedkortet??? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 eg spiste snop menst eg skulle feste den nye cpuen også snakka eg med ein der og plutseleg kom ei stor klyse ut av munnen Lenke til kommentar
curious Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 nå skulle ikke den posten her egentlig... bare ett helvettes autofyll programm har lagret litt mer enn det skulle... det jeg skulle poste her var en link til Chieftechs geniale kabinett som er en drøm å skru i, og har plass til plenty med vifter om ønskelig. Se link for nermere detaljer. [ Denne Melding var redigert av: curious på 2002-06-09 03:12 ] Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Alle som en gang har hatt Naturfag på ungdomsskolen vet at destilert vann leder ikke vann. Ion-bindinger(salter) leder veldig bra støm om jeg ikke husker feil, men som sagt kan du ha destilert vann i PC din uten at det gjør noe.... (100% destilert er vanskelig å få til!) Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 reint vann smaker heller ikkje godt Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Hvor reint tror du badevannet ditt egentlig er? Alle med litt husk fra ungdomsskolen vet at rent vann ikke leder strøm, men når vi finner salter og andre ioner i vannet (som i regn(!)) leder vannet mer strøm desto mer ione-metning vannet har. Med andre ord, vann går, spytt og cola skal ikke gå på rene koblinger, men husk på beleggene produsentene lager nettopp for at dette ikke skal skje. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå