Gå til innhold

Minimal backup - er det mulig?

dot_

Anbefalte innlegg

Kunne noen tenke seg å introdusere meg for et par solide programmer som åpner for backup av f. eks. c:\windows og nødvendige filer som behøves for å boote ett OS. Til nå har jeg utforsket Norton Ghost, som kun lar deg ta backup av partisjoner, noe som jeg anser som en vanskelig og unødvendig når disken rommer 120gb.

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg bruker Norton Ghost og er veldig fornøyd med det.

Tingen er at du bør dele opp disken i flere partisjoner.

Jeg har én partisjon til windows, installerte programmer og slikt, 15-20 GB holder i masse vis, også har jeg én eller flere andre partisjoner til alt annet som install filer, dokumenter, mp3, video osv.

Da kan jeg ta backup av bare windows med programmer mens dokumenter og slik ligger på en egen partisjon, da går også backupen veldig raskt, typisk 10-15 min siden backupen kan lagers på den andre partisjonen (du kan også bruke CD-R og DVD+-R)

Så NÅR windows blir tregt etter en tid, bare gjennoppretter jeg backupen som jeg tok rett etter en ny install av windows og da er windows raskt igjen. :thumbup:

bjornoss

Lenke til kommentar

Har et annet familiemedlem som er Ghost-fantast, og som sverger trofast til dette geniale programmet. Jeg gjør som du sier, deler opp og gjør klar for et Ghost Image. Totalt fantasiløst å ikke komme til denne løsningen selv. Takk for raskt svar :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...