hegemoni Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Ønsker å kjøpe eksternt lydkort med muligheter for å spille inn lyd via mikrofon, via MC og platespiller, via MIDI og via minidisc. Gode I/O-muligheter er altså viktig. Prisklasse 1000-2000 kr. Er det noen som har noen tips til lydkort som er gode på innspilling av musikk og med et greitt brukergrensesnitt? hme Endret 31. desember 2004 av hegemoni Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Til en høvding: MAudio Delta Audiophile 2496 Til litt mer enn en høvding: MAudio Delta 44 Det siste kommer med ekstern breakout-box med DAC slik at du slipper litt støy og to ekstra kanaler (innmaten i PCen kan lage en god del støy), ellers tror jeg elektronikken er ganske lik. (Envy 24 DSP i begge to). Sjekk hos www.procom.no Skal du bruke mikrofon bør du også ha en mikser eller skikkelig pre-amp utenom, min erfaring er at de fleste mikrofoninnganger direkte på lydkort ikke er noe bra og MAudio kortene har ikke engang egen mic inngang. Endret 30. desember 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
hegemoni Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Takk for tips, har sett litt på MAudio Delta Audiophile 2496, men jeg vurderer et eksternt kort med usb2.0-tilkopling. Skal brukes både på bærbar og på stasjonær pc. Har sett et fra Roland og selvfølgelig Creative sine produkter. Noen med erfaring fra disse? hegemoni Lenke til kommentar
hegemoni Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Har også sett på PHASE 26 USB fra Terratec. Har den USB1.0 eller USB2.0-tilkopling? Ser jo ut til å være det jeg er på jakt etter, da. Har til og med egen inngang med preamp, for platespiller! Noen som kan anbefale? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Vil absolutt anbefale deg å gå for et firewire-basert lydkort om du skal gå for eksternt, da kan være et herk å få til å fungere, og yter ikke like godt som firewire... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå