--7 Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Skaffet meg en ny harddisk fra WD (80 giggern med 8mb cache ) Etter at jeg har logga meg på win2k får jeg etter en stund en STOP feil: UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP Hva skyldes dette? (Den nye harddisken, ja, men mer spesifikt) Og/eller hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 har du installert alle oppgraderingene til win2k. Kjetil Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Hvis du selv mener at det har noe med harddisken å gjøre så hadde jeg forsøkt følgende: Installert IDE driverene til hovedkortet (hvis du har et hovedkort med VIA chipsett så er det VIA 4 in 1 driverene du skal ha). Eller så hadde jeg skiftet fra Master til Cable Select, eller motsatt. Eller Slave for den del, hvis det har harddisken på midten av IDE kabelen. Det står sikker noe mer informasjon på feilmeldingen, noe med nummer og kanskje en x. 10x12402402??? husker ikke helt hvordan de fungerte. Men det er mulig å søke etter dette nummeret som du får opp på feilmeldingen på MS sin hjemmeside. De har en support side der, som kanskje har bedre hjelp å tilby, kanskje litt vanskelig å finne frem. Eller så vet ikke jeg hva det kan være. Lykke til Lenke til kommentar
--7 Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Har tenkt å installere siste 4-in-1 nå, så får vi se om ikke det hjelper. Service pack 2 er installert for en tid tilbake. Skal siden sjekke MS sin hjemmeside, da jeg har skrevet ned den eksakte feilmeldingen :wink: Noen andre som har hatt samme problem? Lenke til kommentar
--7 Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 4 in 1 hjalp ikke. Her er feilen: http://support.microsoft.com/search/previe...b;en-us;Q137539 Det eneste som kan gjøres her er å oppgradere BIOS (noe jeg ikke får til..) eller å sende harddisken tilbake til Komplett. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Litt mer info her: http://msdn.microsoft.com/library/default....ccodes_0ug7.asp Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg tror at du nok må oppgradere BIOSen din for å fikse dette problemet. Forøvrig, her er en beskrivelse på UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP (hentet fra Sniper Tech): Quote: This error means a trap occurred in kernel mode, either a kind of trap that the kernel is not allowed to have or catch (a bound trap), or a kind of trap that is always instant death (double fault). The first number in the bug code parentheses is the number of the trap (8 = double fault). To learn more about what these traps are, consult an Intel x86 family manual.From kernel debugger, a KB and !TRAP on the appropriate frame (which will be the EBP that goes with a procedure named KiTrap--at least on x86 machines) will show where the trap was taken. Sikkert ikke forståelig for den vanlige mannen i gata, men dette kan som sagt ordnes med en BIOS-oppgradering. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Takk for hjelpen folkens, men jeg sitter fortsatt fast. :sad: Jeg har siste BIOS installert nå, og siste offisielle 4 in 1 drivere. Har prøvd harddisken som slave på samme IDE kabel som OS-disken og på egen kabel. Samme feil igjen. Det funker fint når jeg kopler disken fra, så det er ingen tvil om hvor feilen ligger. Begynner å mistenke defekt harddisk her.. Noen flere som har forslag? Lenke til kommentar
--7 Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Noen som vet om WD's Diagnostic Tools finnes i Win2k versjon. På siden deres finner jeg bare 98/Me versjon.. http://support.wdc.com/download/ Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Dette leser du på samme link: "This software does not work in Windows 2000, Windows XP, and Windows NT. It only works in Windows 95, Windows 98, and Windows ME. We will release a new version in the future that will work in Windows 2000, Windows XP, and Windows NT." Lenke til kommentar
roaldhansen Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 bare lurte på en ting. er det under oppstart at blåskjermen din dukker opp? eller har du fått brukt maskinen litt før alt låser seg? wd-disker liker seg best som mastere, av en eller annen merkelig grunn. det er ikke noe fysisk gale med hd'en, så om du tar den med til komplett kan du kanskje få byttet den i et annet merke. det er win2k som er feilkilden. dette er vel den lengste veien å gå: installer os'et på nytt... du har fått partisjonert og formatert hd'en, ikke sant? Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har du noen creative kort i maskinen? De kan lage litt trøbbel for mange maskinvarer i w2k. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 11. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg får blåskjermen under lasting a Windows, så jeg har hverken formatert, partisjonert eller fått gjort noe med den. DAtalife Tools kjørte jeg fra DOS (vha DR.DOS) og det er ikke noe galt med disken, så jeg har også kommet til at det er noe med Windows. Lurer på om det er en ny build av Service Pack 2 ute (jeg har build 2195) og om det kunne være løsningen? Ellers har jeg jo et Creative lydkort, men er det noe i dette da? Vil helst unngå a re-installere hvis det er mulig. Det er jo ganske merkelig at Win2k ikke støtter denne disken, i så fall må jo en patch være like om hjørnet - noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Coney Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Hadde samme problem med WD 120GB. Måtte bruke safemode og så formatere/partionere Funket fint etter det. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 22:52, Coney skrev:Hadde samme problem med WD 120GB.Måtte bruke safemode og så formatere/partionereFunket fint etter det. Ah! Endelig en med samme problem! Denne løsningen funket faktisk for meg også. Takker. :smile: Lenke til kommentar
Ole O Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Problmet er at kontrollerkortet til HD'en deler IRQ med andre komponenter i maskinen. I mitt tilfelle var det creative SB128 kortet som skapte problem for WD disken min. (under oppstart) Men da jeg tok en backup av disken og unlot å innstalere SB128 kortet fungerte alt som det skulle. (w2k sin sikkerhetskopiering) En ting til: Jeg har to maskiner. Den ene maskinen har diskkontrolleren felles IRQ med andre kort i maskinen. (IRQ11) Denne maskinen har litt problemer av og til. Noe lignende dine problem. Den andre maskinen har kontrollerkortet egne IRQ (14 og 15). Og den maskinen fungerer helt knirkefritt. [ Denne Melding var redigert av: ole o på 2002-06-12 15:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå