Gå til innhold

mye for pengene?

Anbefalte innlegg

Bestilte et oppsett for bruttern på komplett.no her om dagen. Pc'n skal stort sett brukes til film og spill, samt surfing/lasting.

Personlig mener jeg at dette er bra valutta for pengene, men vil gjerne høre om jeg er helt på vidda.

Oppsettet er som følger:

Western Digital Caviar 200GB S-ATA

EPoX EP-8KDA3+ Mainboard for Socket 754

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz BOXED AX

Thermaltake Venus Silent Boost K8

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black OEM

Microsoft Basic Optical Mouse

Keytronic Multimedia Tastatur sort/sølv

Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99

XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 2xDVI

Total Sum inkl. frakt: Kr. 10.664,45,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for et 939 system isteden og bytt ut Twinmosene med Value S brikker for eksempel hvis du har mulighet for det da.

939 pga doble minnekanaler.

Ikke 754 fordi enkle minnekanaler og at 754 antakelig er den sokketen etter socket A som blir faset ut, altså ikke fullt så fremtidsrettet.

Det sies at AMD ikke liker Twinmos noe særlig, godt mulig jeg bare har vært heldig men har selv kjørt Twinmos på samtlige AMD systemer jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å gå for et 939 system da dette vil medføre ekstra kostnader (ca. 770kr). Pc'en er ikke ment som noen killer, men som topic tilsier "good value". Har kjørt utelukkende twinmos på både AMD socket A, 754 og 939 i de oppsettene jeg har bygd i det siste uten problemer i det heletatt (ja, har testet hver og en PC med memtest86 og de gangene det var minnefeil var det selve brikkene som det enten var produksjonsfeil på, eller hadde blitt "zappet". Har testet med både KT400, KT600, Nforce2, Nforce2 ultra400 og Nforce3 250GB).

Dessuten tipper jeg at den dagen at man ikke får kjøpt 754 cpu'er til denne pc'en er det på tide å bytte hovedkort og andre deler uansett, så er ikke bekymret for "fremtidsrettetheten".

Er ikke helt up to date på minnekanal-fronten, men på nforce2 socket A plattformen så var det jo ikke noe _kjempepoeng_ å kjøre doble minnekanaler såfremt man ikke hadde onboard VGA. Klart, du fikk littegrann bedre ytelse, men betydningen av det var jo mer på "3dmark-basis".

Dessuten ser jeg også veldig lite poeng i å kjøpe et såkalt "fremtidsrettet" 939 system når man enda ikke får "AMD hovedkort" med PCI express. Den dagen man har f.eks. nforce4 med pci-express støtte, da er jeg 100% enig i at et 939 system er mer fremtidsrettet.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...