Gå til innhold

ny data skal kjøpes inn, billig/bra

Anbefalte innlegg

Tiden er kommet til å kjøpe ny data, den skal være lett å bygge og ikke altfor bråkete.

Budsjettet er på rundt 7-8000 kr og det skal bare være kassa.

Den skal overklokkes litt og være lett å bnygge fra bånn av (har ikke gjort noen av dele før). Alt skal bestilles fra en butikk, med unntak av PSUen, tenkte litt på denne eller blir det dyrt med tanke på frakt?

Den skal kunne dra spill helt greit, så ikke noe integrert grafikk nei.

Hardisken må være S-ATA ;) .

Tenkte å vente på nForce 4 og et greit PCI-E grafikkort.

Kravene til kabinettet er at den skal ha plass til noen hardisker, og 4 5.25" brønner (de store på toppen?).

dette er sålangt jeg har kommet :p , blir vek netshop det skal bestilles fra.

Noen spm utenfor topic jeg har:

Hvor stor er sjansen for å drite sseg ut når man bygger en data? Blir det dekket av garanti?

Hva er det med S-ATA special edition på strømforsyninger?

Fint om noen kunne satt opp et oppsett til meg, hvis dere skjønte noe av dette da :p .

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjangsen for å drite seg ut er liten. Hvis du tenker på å ødelegge, så klart. Bestiller du de rette komponentene er det ikke veldig vanskelig å sette sammen pc'en. Men pass på å ta borti ovnen eller et dørhåndtak før du griper om hovedkortet etc.

Kabinett som anbefales er Coolermasters Centurion og NorthQ strømforsyning.

Har selv satt opp et Intel oppsett med pci-e og ddr2 ram, og det funker knall. Du får kanskje ikke den stilleste pc'en (med tanke på boxed vifte), men ellers helt top til video og bildereedigering.

Lenke til kommentar

hit har jeg kommet. Kanskje jeg bestiller kabbis fra et annet sted siden ingen har antec super laboy av de store kjedene. Ville det vært smart og byttet kort?

Bruker det hk ddr 1 eller 2?

Ser at 6800gt til pci exp koster 3,300 ca (tar det fra hukommelsen) og ville det vært en god investering?

Lenke til kommentar
hit har jeg kommet. Kanskje jeg bestiller kabbis fra et annet sted siden ingen har antec super laboy av de store kjedene. Ville det vært smart og byttet kort?

Bruker det hk ddr 1 eller 2?

Ser at 6800gt til pci exp koster 3,300 ca (tar det fra hukommelsen) og ville det vært en god investering?

Hvorfor ram med DDR550? kjøp pc3200.

Lenke til kommentar

Sjekk på psdata, de har tilbud på skjermkortet du skal ha, og et temmlig stilig kabinett.. da kan du også vurdere en 480W PSU fra ThermalTake som koster 850kr, eneste er at utvalget på PSdata er ganske så vagt når det kommer til minne, så det bør du vurdere fra en annen netshop hvis du ikke finner noe de foretrekker. Du får ha videre lykke til med maskin kjøp, og jeg kan anbefale en seagate harddisk, den jeg har er veldig stille sammenlignet med WD , jeg har også hørt veldig mye pent om hitachi..

Edit : Hvis du ser på ukens tilbud, så finner du thermaltake kabinnet + Aopen skjermkortet.. jeg tror du kan spare noen kroner med å kjøpe det.

Endret av gsn
Lenke til kommentar

tenkte å vente med å bestille til nforce 4 kommer, og skal ikke ha noe altfor jalla kabbis med juletrær inni.

Budsjettet er fylt opp nå, så PSU/kabbis må koste max 800 kr tilsammen, så blir vel neste ting CPU-vifte, så graikkort vifte, så PSU, så viftestyring, og kanskje noen småoppgraderinger innimellom-

Lenke til kommentar

ok, måtte strekke budsjettet litt lengre :p

Se i handlevogna mi og så skal jeg kjøpe Lian Li PC67USB (eller noe) og en Bzerk PSU.

Derfor spør jeg om PSUen passer inn i kabbiset uten å gå på bekostning av andre deler? Og må man bore hull i toppen siden den har 2 vifter?

Lenke til kommentar

PSU'n der og det kabinettet jeg viste til der blir litt tivoli ja.. men de har 480W ThermalTake PSU'er uten horelys på PSdata til 850kr, kabinettet valgte jeg rett og slett pga pris og viftene og viftestyringen som følger med.. selv om det ser litt fancy ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...