DaWeed Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Jeg kjøpte dette settet og monterte: MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad. Monterte også på en AC X800 gpu blokk, men den brukes ikke for øyeblikket, og ligger bare utenfor kabinettet. Ifølge MBM5 har jeg 38 grader idle, og 50-57 ved Prime95 stress. Hvis jeg overklokker går den over 60! Dette greide boxedvifta bedre! Når jeg kjenner på lufta som blåses igjennom radiatoren, så er den kald uansett hvor mye jeg klokker og stresstester. Selve cpublokka kjennes også kald ut. Min hardware er: AMD Athlon 64 3200+ Powercolor Radeon X800 XT PE MSI K8N Neo Platinum OCZ PC3200 E.L. Platinum 2x512 MB Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA Noen som har tips til hva som kan være problemet? Endret 30. desember 2004 av DaWeed Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Kan det ha noe med dette å gjøre? - Vi har fått tilbakemelding om at på hovedkort av typen MSI 875P NEO FIS2R så ligger de 4 låsepinnen (av plast) i hjørnene på kjølerrammen høyere enn prosessoren. Skal vannblokken benyttes på et slikt hovedkort må låsepinnene slipes noe ned. (microplex) Endret 30. desember 2004 av christer-R Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Er nok ikke det som er problemet. Er ingen plastikkpinner der, og har ikke det hovedkortet. Noen andre forslag? Endret 31. desember 2004 av DaWeed Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Anbefaler deg og flashe BIOS da det ligger som "know issiues": Miscalculating CPU temprature with BIOS xxx.xxx.xxx Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 BIOS er nyeste, og har vært nyeste lenge. Jeg begynner å lure på om det ikke er god nok kontakt mellom vannblokk og cpu. Hvordan får jeg evt sjekket dette? Hvor hardt tørr jeg stramme skruene? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) BIOS er nyeste, og har vært nyeste lenge. Jeg begynner å lure på om det ikke er god nok kontakt mellom vannblokk og cpu. Hvordan får jeg evt sjekket dette? Hvor hardt tørr jeg stramme skruene? Det må ihvertfall være såpass stramt at du ikke kan bevege blokken opp og ned. Edit: Det går jo ikke med den blokka nei. Endret 31. desember 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Ja, den er skikkelig strammet. Begynner å bli veldig rådvill. Dette settet kosta meg 3 høvdinger, og utrolig mye tid til modding osv. Det bør funke bedre enn boxed vifta Endret 31. desember 2004 av DaWeed Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Plukk løs CPU-blokka og sjekk "footprint". Rengjør og monter med ny goop (ikke for mye!). Det er i alle fall hva jeg ville forsøkt, sånn fort og gæli.... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Min AMD64 3000+ er på 39 C idlel... EDIT: Så nå at du har jo vannkjøling Endret 31. desember 2004 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå