hvalfangeren Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 noen som vet hvor jeg får tak i alle nintendospillene til pc liker litt "oldschool" gaming Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det er ikke helt lovlig å laste ned Nintendo spill fra internett vis du ikke eier dem selv, derfor tror ikke du kommer til å få noe svar som leder til hvor du får tak i det, siden det er brud på reglemanget Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 leste et eller annet sted på forumet: Ingen programmer er i utgangspunktet ulovlig, det er bare verktøy, Emulatorer er og vil aldri bli ulovlig. så jeg vet ikke helt jeg... Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Nei, emulatorer er ikke ulovelige (tror jeg da) men siden du spør etter Nintento spill, så regnes vel det som brudd på reglemanget, ettersom du ikke har lov å laste det ned uten å eie en kopi av det. Får vente å se om det er noen som tør å svare Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Emulatorer kan være ulovlige hvis de inneholder copyrighta BIOS e.l. Mener dette lenge var tilfelle med bl.a. Amiga. Commodore hadde copyright på en del av prosessorene slik at ingen andre kunne lage en Amiga-klone (eller emulator). Dette var også grunnen til at en bestemt PSX-emulator gikk dukken. Lenke til kommentar
hvalfangeren Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 konklusjon?: så det er ikke lovlig å laste ned nintendospill til pc? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det finnes dusinvis av nintendo emulatorer på nette... Gamle 8bits emulatorer trenger ingen bios eller noe annet som kan gjøre at de blir ulovlig... Men spill som man kan bruke til de forskjellige emulatorene er veldig ulovlig... Psone emulatorer er heller ikke ulovlig, bare vis det følger en bios med! Å siden det ikke er lov så gjør det sjeldent det. men for folk som er littegranne inne på warez markede så er det ikke mange tastetrykk unna... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg lasta ned BIOS fra min egen PSX. Da burde det vel være sånn tålig lovlig? (Så lenge jeg kun bruker én av gangen.) Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Uansett - HER finner du helt legale emulatorer for NES og SNES. Spill kan jeg ikke hjelpe deg med fordi det er ulovlig om du ikke har kjøpt dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå