Alandris Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 hei, jeg har akkurat kjøpt meg ny data maskin :> her er noe av specsa: POV GeFORCE 6800 GT 256MB Retail VGA150208 256MB DDR 3 / 256-bit TV-out/DVI 2 899,00 Western Digital Raptor 36GB S-ATA 8MB cache 10000 RPM Lian Li Miditower, Aluminium, Sort PCV1100B PCV1100B u/powersupply Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache Arctic Cooling NV Silencer 5 Stk AC-NVS-5 for nVidia FX 6800 GT og Ultra Thermaltake Silent strømforsyning 560W 20/24pin Silent Purepower Serie AMD Athlon 64 FX-55 2.6 GHz BOXED Socket 939 1MB cache 5 641,00 OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3700 2x512MB (2-3-3-8) 466Mhz E.L. 2 254,00 Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 GA-K8NSNXP-939 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B/ 1 367,00 Ok.. så her er problemet... Når jeg kobler opp datan , virker alt helt normalt, men når jeg instalerer windows ( jeg har prøvd med 2k XP og 98) så får jeg formatert diskene og instalert windows..... men når instalasjonen kommer til sin ende kommer problemet mitt.......... EN BLUE SCREEN OF DEATH som forteller meg : A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. the problem seems to be caused by the following file: ntfs.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Check to make sure any new hardware or software is properly installed If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 ... osv Technival Info: *** STOP: 0x00000050(0xF7c85918,0x0000001,0xF7469279m0x000000) *** ntfs.sys . Address F7469279 base at F74460000¨, DateStamp 3d6de5c1 ...... kan noen hjelpe meg.... ? Hilsen en person som for øyeblikket er MEGET frustrert og lei seg , samt SINNA..... på forhånd , takk.... (ALL HJELP ER BRA til og med ehrm.. kansje osv ;)) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Virker som det er noe feil med harddisken da. Siden ingen OS vil funke osv. Muligens en dårlig sektor elns. Søkt på google Skjekk ut noe der, kanskje du finner ut av det Lenke til kommentar
moray Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det kan være at minnet ditt er ødelagt/ustabilt etc. Prøv å boot ett av disse eller begge disse programmene fra floppy: memtest86 eller Windows Memory Diagnostic Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Her er det bare å begynne å feilsøke,anbefaler denne rekkefølgen: harddisk,minne,hovedkort,cd drev,skjermkort,cpu. Har du noe dobbelt liggende så prøver jo du det først og aller først kan du jo prøve det med biosinnstillinger. Lenke til kommentar
Gry Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg var plaget med det samme som deg på ett 775 socket system. Blåskjermene forsvant etter at jeg unnlot å oppdatere driverne til hovedkortet. Eventuelt kan du gjøre motsatt - å oppdatere driverne tilhovedkortet :-) Prøv også å ta ut en minnebrikke ad gangen og sett de i forskjellige slotter for å sjekke om minnet er OK. Hilsen Gry Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Hadde samme feilen en gang i sin tid, maskina BSOD'a ca annenvher gang den boota opp. Det hele endte etter mye om og men med at OS-disken kræsja (keep in mind, den var 3 eller 4 år gammel), og alt funka etter at jeg putta inn en ny disk og reinnstallerte windows. Mistenkte noen ødelagte sektorer, men var ikke kar for å finne dem. Om du har muligheten kan du jo putte disken inn i en annen maskin for å sjekke etter dette. Ihvertfall min mening....... Edit: Google is your friend. Muligens noe nyttig info for deg fra Google eller Microsoft Endret 30. desember 2004 av Olaaaaa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Det er "et par" tråder om problemer med å installere Win?? på S-ATA.. Foreslår at du må lete litt/søke om tips på å installere på rett måte på S-ATA.. regner med at det er "raptor-disken" du installer OS på. Tipper det er her problemet ligger.. BIOS-setting.. (for S-ATA/IDE) samt feil drivere (for enkelte S-ATA installsjoner har jeg lest at du må trykke F6 og legge inn korrekte drivere fra diskett for at installsjon skal fullføre korrekt). Jeg holder meg unna S-ATA.. kan ikke se noen stor fordel.. (bortsett fra RAID.. og det gidder jeg ikke kjøre).. og de gangene jeg har hatt akkurat de samme problemem (BSOD) har det vært problem med kompatibilitet med minnekontroller og installert minne eller for agressive instillinger i Bios (safe defaults er en god start). Lykke til Endret 30. desember 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Jkid Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Det har nok med det TL1000S sa å gjøre. Da jeg hadde det samme problemet, måtte jeg kople CD/DVD ROM-en til samme kabel som den til harddisken jeg skulle installere Windows på. Husk å sette den som slave og harddisken som master, og husk å sjekke i BIOS at den kan boote fra CD ROM-en. Lenke til kommentar
plextor Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 det er store sansynligheter for at du har et ram problem hvis ikke er cd en ødelagt Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 For å quote først treff på google (linker lenger oppe på sida): This is a rather nasty error that could be caused by just about anything, including busted audio drivers, incompatible video drivers, bad or corrupt hard disk, and faulty hardware such as bad RAM. The error may be triggered by an event such as plugging in a USB device, but the problem is, the fault may not lie with the device that was actually plugged in. Worse still, other errors can mask this one. The point is, the crash may be a symptom of some other problem, or another crash might prevent you from seeing this one. Altså, det kan være nesten hva som helst. Sjekk mer på den sida, den er bra. Det ser ut som om du må starte i en ende og jobbe deg gjennom, men i motsetning til TL1000S tror jeg ikke problemet er relatert til windows-installasjon på en S-ATA disk. Installeren sier da fra at den ikke finner noen disk, den kommer ikke til slutten av installasjonsprosessen og kræsjer der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Når jeg tenker meg litt mer om er jeg enig med Olaaaaa.. Jeg har som nevnt sett en del frustrerte innlegg som går på problem med å installere på S-ATA, og det er vel da ikke akkurat slike symptomer som trådstarter har. Som jeg også sa.. dette ligner veldig på "dårlig"/ikke kompatibelt minne.. eller for agressive instillinger i Bios... Ellers er det jo helt korrekt at denne feilmeldingen er nokså "generisk".. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Test disken for error med Seatools http://www.seagate.com/support/seatools/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå