--7 Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Prøver å oppdatere BIOS på en Abit KT7 raid, men etter 1 time har ingenting skjedd. Floppyen lyser, men ingen progresjon er å spore på statuslinja i Flash Memory Writer. Har fulgt retningslinjene så det eneste jeg kan tenke meg er at det er noe humbug med disketten (DRDOS7 + BIOSfilene). Det var en gammel diskett jeg brukte... Nå lurer jeg på om jeg skal -fortsette å vente (ser ikke ut til å hjelpe!) -sette i en NY diskett med samme innhold og håpe at noe skjer -eller bare gi opp og kjøpe nytt hovedkort... HJÆLP! Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 prøv å gå i "pure Dos" mode Lenke til kommentar
jall| Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 hvor langt kom installasjonen? eller har du ikke slått av installasjonen? Lenke til kommentar
--7 Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Jeg har ikke slått av installasjonen! Hvis jeg gjør det, får jeg vel ikke startet maskina igjen, eller hur? Når sant skal sies så står det jo ingenting om at noe er skrevet... Ingen av feltene i statuslinja er hverken farget med "write ok", "no update" eller "write fail". Betyr det at jeg kan starte på nytt? Det står jo ganske tydelig: Warning! Don't turn off of reset system! Heh.. _________________ --Una Goes Treblepatched-- [ Denne Melding var redigert av: --7 på 2002-06-07 22:29 ] Lenke til kommentar
jall| Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 da har det jo ikke sjedd så mye til oppdatering på maskinen. men hva har du tenkt til å gjøre da? sitte å se på at maskinen står med oppdateringa? jeg hadde nok skrudd den av for å se hva som har sjedd.. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Hvis du leser lengre opp, foreslår jeg å prøve med en ny diskett (uten å starte på nytt)... Tror du ikke det har noe for seg? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 aldri flash fra disket,på msi sin side står det at man ikke burde gjøre det,hvis du bruker xp eller win2k kopier det til ram drive i dos og kjør det derfra. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Men dette er Abit, og de sier ingenting om det.. Anyway, hvordan gjør jeg det på din måte? Hvis jeg får sjansen skal jeg prøve det. Lenke til kommentar
jall| Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 å flashe ifra harddisken er jo bare å starte opp med en oppstartsdiskett, og ha filene til flashing på harddisken og kjøre de derifra Lenke til kommentar
Ash Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 22:36, jall| skrev:å flashe ifra harddisken er jo bare å starte opp med en oppstartsdiskett, og ha filene til flashing på harddisken og kjøre de derifra Bare du ikke kjører ntfs på alle partisjonene så. Da finner du ikke stort fra dos. Det beste trikset er å bruke en WinME (Win98/Win98SE) bootdisk og kopiere flasheprogrammet og biosfilen til ramdisken som bootdisken lager. Har du fått kopiert filene fra diskett til ramdisk så bør det funke å flashe etterpå. :smile: Lenke til kommentar
msh Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Prøv å re-starte Pcen. Hvis den ikke har kopiert noen i biosen,så er det ikke farlig at du re-starter pcen. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Det gikk bra å starte på nytt. Jeg prøver med en ny diskett - går ikke det så kopierer jeg filene over i RAMdrive'n (hvordan kopierer jeg i DOS? Har glemt det jeg :0) Lenke til kommentar
Gutefante Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Er i grunnen ikke alltid verdens undergang om ett hovedkort sin bios blir skadet under bios oppgradering. Mitt abit kt7a-raid kort vart skadet når eg oppgraderte bios å var ikke mulig å få startet opp etter det. Men kontaktet komplett.no som eg hadde kjøpt det hos og dem fikset det med demmes brenner uten å ta betaling for det :smile: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 copy <flash programmet> X: (Bytt ut X med den bokstaven RAMdriven din får... copy <BIOS fila> X: (Bytt ut X med den bokstaven RAMdriven din får... X: (Bytt ut X med den bokstaven RAMdriven din får... Kjør vanlig flash. -KJ Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 Prøv denne linken å se om dette hjelper for bad flash http://www.amptron.com/documents/Recover.pdf Lenke til kommentar
--7 Skrevet 7. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2002 Hmmm. Er noe muffens når jeg booter med win98 disk. Antar dette er fordi jeg ikke har noen fat32 partisjoner? Får feilmeldingen NTLDR is missing. Så at der ikke finnes noen C:drive. Skal jeg bare ignorere dette og la den bruke C: som RAMdrive? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Å flashe fra win98-bootdisk kan kansje være skummelt da man ikke skal flashe hvis en type minnehåndteringsprogram eller noe er lasta inn. Jeg vet ikke om dette er tilfelle med win98, men jeg ville holdt meg til dr-dos. Kjør ev. chkdsk eller lignende på floppyen først. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-07 22:40, Ash skrev: Quote: Den 2002-06-07 22:36, jall| skrev: å flashe ifra harddisken er jo bare å starte opp med en oppstartsdiskett, og ha filene til flashing på harddisken og kjøre de derifra Bare du ikke kjører ntfs på alle partisjonene så. Da finner du ikke stort fra dos. Det beste trikset er å bruke en WinME (Win98/Win98SE) bootdisk og kopiere flasheprogrammet og biosfilen til ramdisken som bootdisken lager. Har du fått kopiert filene fra diskett til ramdisk så bør det funke å flashe etterpå. :smile: Er noe som heter ntfs-DOS. Da kan du både lese og skrive til NTFS volumer. Lenke til kommentar
--7 Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 NTFS-DOS er et bra program, men ved flashing av BIOS kan jeg ikke ha noen programmer gående, og dette må ligge i minnet for å funke.. Hva om jeg lager en liten FAT32 partisjon på harddisken og legger flash filene der, for så å boote med en win98 eller DRDOS boot disk? Lenke til kommentar
--7 Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Et fall och en løsning: Jeg fant til slutt ut at det var min floppystasjon som er defekt - altså ordnet det seg når jeg brukte en annen :smile: Takk for all hjelp, folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå