ferik Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg har en Promise FastTrak-TX2000 2P ATA133 RAID, og det er koblet til to 80GB og to 120GB harddisker, jeg har tenkt å koble de to 80GB'ene sammen og de to 120'ene sammen, hittil har jeg bare prøvd å koble sammen 120GB'ene i biosen, men jeg har et alvorlig problem, for når jeg kjører fdisk finner linuxen harddiskene som to seperate disker. hvordan skal jeg samle de, så de fungerer som en? Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Først sørg for at kernelen støtter ATA raid. Hvis kernel har støtte så skal du bruke /dev/ataraid/* som devicer ikke hd*. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg er ikke så veldig flink med linux, så du må nesten gi det til meg med teskje Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Først sørg for at kernelen støtter ATA raid. Hvis kernel har støtte så skal du bruke /dev/ataraid/* som devicer ikke hd*. Kernel'ene som er inkludert i distribusjoner har vel vanligvis støtte for RAID. Lenke til kommentar
olear Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Først sørg for at kernelen støtter ATA raid. Hvis kernel har støtte så skal du bruke /dev/ataraid/* som devicer ikke hd*. Kernel'ene som er inkludert i distribusjoner har vel vanligvis støtte for RAID. Ikke alltids.... Man har vanligvis flere valg når det gjelder kernel: standard IDE standard SCSI ATA RAID SCSI RAID osv...... Lenke til kommentar
ferik Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Men er det noen som kan hjelpe meg??? hjelper ikke mye om det er støtte for det eller ikke, jeg trenger å vite hvordan jeg skal gjøre det, og hvordan jeg finner ut om jeg har støtte for det eller ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå