arianar Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Ingen planer om å sende opp raketter i år ... 01/01-2005 derimot ... Lenke til kommentar
paroa Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Utorlig bra skrevet! Det går an å kjøpe raketter samtidig som man gir penger! Fattern kjøpte en pakke fyrverkeri får 350 og ga 1000 kr til redd barna så da synes jeg de bør være fornøyde! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Bra skrevet, og enig med deg. Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Fullstendig enig. Man gir penger fordi man vil. Det er staten som bør punge ut for dette. Greit at de oppskytningene kommunene har arrangert blir avlyst. La heller de pengene gå nedover, og ikke minst fortsette videre til Sudan, Sør-amerika og Østen på statens regning. Sør-amerika og østen? hva faan strøyk du i geografi eller? hehe Vi snakker om Thailand Malaysia etc her nå altså, det er der tsunamien var Endret 30. desember 2004 av NitroPlex Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Om du leser hele tråden forstår du konteksten også. Jeg mener at vi må fortsette å gi hjelp til selvhjelp andre steder også, etter denne plutselige katastrofen. Det er jo det hele tråden dreier seg om. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Vi køpte raketter i fjor, så hvorfor ikke i år? Sist jeg sjekket så døde mange tusen av sykdommer i Afrika i fjor,men da var det ikke snakk om å boikotte fyrverkeri... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Meg: Kjøpe raketter: JA! Gi bort penger: Neh... Kom det en flodbølge og tok 120-130000 mennesker så var det sikkert en mening med det Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 jeg har sett mange steder det står skiltet at hvis man kjøper en familiepakke til 3-400 kroner så går en hundrings til flom-ofrene. altså får de MER penger av fyrverkerisalg enn om man boikotter det helt. og fortsatt sier folk at fyrverkeri er dumt... her har vi det endelige bevis på at statens snitt-IQ er på under 100. langt under. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Kommer ikke rakettene også fra østen? Joda mesteparten av raketten blir produsert i Kina og resten av østen, men problemet er at det ikke er de som jobber på fabrikkene eller selve fabrikkene som tjener store penger. Fyrverkeribransjen kan omtrent sammenlignes med narkotikabransjen. De som dyrker narkotika tjener så og si ingenting og selger omtrent 1 kilo kokain til samme pris som 1 kg poteter i norge (kanskje litt overdrevet). De som virkelig tjener penger på narkotikaen er smuglerne og mafiaen akkurat som det er importørene og utsalgsstedene som tjener på fyrverkeriet. Folk flest har vel råd til begge deler. Det er også litt dumt og gjøre det flaut å sende opp raketter for uten raketter blir likssom nyttårsaften akkurat som en vanlig fredag eller en vanlig mandag siden en fredag pleier å være en bra dag. Det nytter jo ikke å bekjempe sorg med sorg akkurat som det ikke nytter å bekjempe terror med terror (noe bush har bevist) Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Meg:Kjøpe raketter: JA! Gi bort penger: Neh... Kom det en flodbølge og tok 120-130000 mennesker så var det sikkert en mening med det hm, ikke lurt skrevet kanskje? At andre ulykker/katastrofer blir neglisjert gir ingen grunn til å overse denne da. Ikke vær så dum som horekundene i pataya som mente at "hele denne flomgreia var litt overdrevet". godt nyttår Lenke til kommentar
nord Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) vi betaler jo uansett, skulle ikke staten legge 150 000 000 inn i innsamlingspotten? vi betaler jo det også.. så håper folk har kjøpt fyrverkeri, vi feirer jo starten på et nytt år! Endret 31. desember 2004 av nord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå