Rieger Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Heisann! Er ganske fersk på linux, fikk Fedora Core 3 opp og kjøre i går. Men sliter med avspilling av musikk og video. Under installasjon av fedora ble det også installert xmms. Det jeg først oppdaget var at xmms trengte en mp3-plugin. Installerte så denne, uten at det hjalp. Det som skjer er at når jeg starter xmms og trykker play, så får jeg opp et "playlist"vindu, der jeg må velge fil som skal spilles av. Velger så fil, men ingenting skjer. Trykker jeg play igjen, dukker samme vindu opp. Jeg blirt kort sagt sittende å trykke uten at noe skjer. Noen tips? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Du installerte denne, ikke sant? http://ftp.freshrpms.net/pub/freshrpms/fed...fc3.fr.i386.rpm Hvis det ikke var den du installerte, fjern pakken du installerte, og installer denne istedet. Lenke til kommentar
Rieger Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 er den jeg hadde installert ja.. får den ikke opp i lista over input plugins under preferences i xmms though... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Der skal den heller ikke være Prøvd å reinstallere xmms og plugi-in'en? Lenke til kommentar
Rieger Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 opptil flere ganger henter fillene fra en mountet ntfs-disk, men prøvde å kopiere over noen filer til linuxdisken i tilfelle det var problemet, men ble ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 sikker på at det ikke er wma du prøver å spille av? Da må du i såfall laste ned wma-plugin. Lenke til kommentar
Rieger Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 ganske sikker ja Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Sjekk om du kan spille av MP3-er med Real Player. Last ned, pakk ut og installer: https://helixcommunity.org/download.php/784...586.rpm.tar.bz2 Lenke til kommentar
Rieger Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) den funka ja.. takker selv om jeg hater realplayer.. finnes det ingen playlistfunksjon i realplayer? spiller heller ikke mpeg-filer.. Endret 30. desember 2004 av Rieger Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hm rart det her. Har aldri brukt Fedora så har alltid hatt MP3-støtte out-of-the-box. Sjølv hadde eg ikkje orka å brukt RealPlayer til å spele MP3. Lenke til kommentar
Rieger Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 beste hadde jo vært å fått xmms til å funke... Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg også plundra med dette (ja, jeg har plundra med mye:)) Løsningen for meg ble å installere apt, og kjøre kommandoen: apt-get install xmms-mp3 Ga selvfølgelig ikkeno' svar på hvorfor jeg ikke fikk det til på andre måter, men da jeg fikk ihvertfall spilt mp3 med xmms. Lenke til kommentar
Rieger Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 siden jeg kjører 64-bit versjonen måtte jeg jo selvølgelig ha x86_64 plugin.. nå funker mp3 i xmms. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 siden jeg kjører 64-bit versjonen måtte jeg jo selvølgelig ha x86_64 plugin.. nå funker mp3 i xmms. Lenke til kommentar
nander Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 sånt skjer med de beste også! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) *ikke* bruk apt hvis du har 64-bit pc(os). Det *blir* kluss... bruk yum. Forøvrig så finnes det en rpm til realplayer... Endret 1. januar 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Forøvrig så finnes det en rpm til realplayer... https://helixcommunity.org/download.php/784...586.rpm.tar.bz2 = RPM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå