Gå til innhold

Gode hodetelefoner/klokker? Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Det har vært tilbud på bla et Koss sett, men som hvistnok hadde plast som lett knakk samt at de er tunge?

Jeg trenger et par gode hodetelefoner som jeg kan bruke til:

1. Pc aktiviteter, da spilling med 5.1 eksterne høyttalere støyer for mye med naboer. Blir mye rumling i trekstrukturer.

2. Til å lytte til musikk på pc.

3. Til å lytte på stereoanlegget i stua.

Det er viktig at de er gode å ha på seg lenge og jeg ønsker vel kanskje lukkede klokker siden jeg synes de gir en bedre lydopplevelse???

Lang ledning er også viktig da det er 3-3,5 meter til anlegget i stuen fra der man sitter.

Men en ting som kanskje er litt vanskelig å oppnå? Surround effekt når man ser på DVD film i stua, eller har spill med 5.1 støtte etc på pc?

En annen ting er at på pc'er er det jo liten plug og stereon er det stor plugg. Men der kan man evt. bruke overgang. Men det som er spørsmålet er om jeg bør ha et eksternt høytalersett med en forsterker for å klare å drive gode hodetelefoner?

Hvordan oppnår jeg alt dette?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vært tilbud på bla et Koss sett, men som hvistnok hadde plast som lett knakk samt at de er tunge?

Du gjør lurt i å velge noe annet en Koss.

Det er viktig at de er gode å ha på seg lenge og jeg ønsker vel kanskje lukkede klokker siden jeg synes de gir en bedre lydopplevelse???

Åpne konstruksjoner gir som regel bedre lyd enn lukkede hodetelefoner. Åpne konstruksjoner eliminerer mulighet for ressonans.

Lang ledning er også viktig da det er 3-3,5 meter til anlegget i stuen fra der man sitter.

Skjøtekabel er en mulighet om orginalkabelen er for kort.

Men en ting som kanskje er litt vanskelig å oppnå? Surround effekt når man ser på DVD film i stua, eller har spill med 5.1 støtte etc på pc?

Normale hodetelefoner er bare i stereo. Du kan få 5.1 hodetelefoner, men de duger bare til spill. De jeg har hørt, fungerer ikke til musikk. Vanlige hodetelefoner gir et meget godt stereobilde, og det er ikke noe problem å plassere motstandere i ulike fps-spill.

En annen ting er at på pc'er er det jo liten plug og stereon er det stor plugg. Men der kan man evt. bruke overgang. Men det som er spørsmålet er om jeg bør ha et eksternt høytalersett med en forsterker for å klare å drive gode hodetelefoner?

Kjøper du hodetelefoner med lav motstand, er det ikke noe problem å drive dem med et vanlig lydkort.

Er du ute etter en lukket hodetelefon med god lydkvalitet, som samtidig kan drives av lydkort er det Sennheiser HD280 pro du vil ha.

Lenke til kommentar

Meget bra tilbakemelding :-).

I og med at jeg ikke har peiling på dette lurer jeg også på et alternativ for åpne klokker. Har du noen gode tips der?

Det er ikke et must at de må kunne drives rett fra lydkortet da jeg ant. kommer til å skaffe et 2.1 eller 5.1 høyttalersett for visse formål uansett.

Takker for tips!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal jeg først kjøpe et bra sett som jeg skal ha til hjemmebruk så hadde jeg regnet med i prisklassen inntill 1.200,- +/-.

Selv om Hi-Fi kjeden er en god kjede så gjorde jeg et meget dum kjøp der for 5 år siden når jeg kjøpte trådløse hodetelefoner til 1.200,-. Det var rett og slett den største driten jeg har vært borti fordi det var en varierende støy uansett hva man gjorde, og personalet sa at man måtte regne med det på et slikt trådløst sett.

Så ikke kritikk til Hi-Fi kjeden, jeg synes dere gjør et godt arbeid og god service, og jeg burde visst bedre enn å kjøpe disse og forvente vanlig kvalitet. Men jeg kommer aldri mer til å kjøpe trådløse hodetelefoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...