Alt-Ctrl Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei, her en dagen begynte det å komme små tikkelyder fra PCn, ble selvfølgelig litt nervøs og ville finne årsaken. Prøvde å høre inni PCn, men det var klin umulig å finne ut hvor lyden kom fra så jeg gikk i BIOS. Der så jeg at NB fan gikk på kun 180 rpm, vet ikke hvor mye den skal gå på til vanlig. Men når jeg slo av PCn litt og slo den på igjen gikk den på over 1200 før den falt ned til 180 og 120. Har sett etter om det er noe som går innpå vifta men kan ikke se noen ting, var en del støv men det har jeg tatt bort og det skal uansett ikke ha noe å si. Hovedkortet er et Abit KV8-MAX3 Problemet er den øverste viften med det blåe i midten. Vet det er et uvanlig problem. Men hvis det er noen som har hatt noe lignende problem, eller noen som tror de kan hjelpe så vær så snill å gjør det, kjipt å høre på den lyden. Sikkert ikke bra at den går så lavt på turtall heller. Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hadde selv et NF7S-2.0 som NB-vifta begynte å slure noe forferdelig på.. var ikke verre enn at jeg rett og slett skifta den ut, noe jeg anbefaler deg å gjøre. Det er ikke en operasjon som er extremt krevende, akkurat. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Er ikke verre nei, er vel kanskje det som er mest sannsynlig ja. Jaja, kjipt er det uansett, irriterende med slike småting egentlig. Men da kan jeg støvsuge maskina samtidig Så at det trengtes, hehe. Takk for svar, får se om jeg ikke har en gammel vifte liggendes et sted. Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Kjenner til problemet. Har et kv8-max3 kort som har en sær NB vifte. hver gang maskinen har stått av en stund bråker den noe forferdelig når maskinen startes. Har enda ikke skaffet meg ny vifte, bruker bare fingrene og dytter litt på bladene i viften, så slutter lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå