Gå til innhold

Boot med abit nf7-s v2.0.. vil bare boote...

Anbefalte innlegg

Vil bare boote med windows CD i cd-rom'n

vist den ikke er inni vil den ikke boote. noen som vet hva eg skal gjøre?

har prøvd å satt alle hdd-0 hdd-1 osv osv. har igrunn prøvd atl eg kan komme på. men må fremdeles ha den dumme cd'n inni kvar gang eg skal boote

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har du prøvd å sette bootorder? Hvilken enhet som det skal bootes fra først osv. Du kan sitte first boot device til HDD-0 second boot device floppy, third boot device cd-rom! Hvis ikke det funker må du endre MBR!

-MortenGj

hvordan endrer eg MBR igjen? må på windows repair eller noe slikt dritt da eller :S?

Lenke til kommentar
hvordan endrer eg MBR igjen? må på windows repair eller noe slikt dritt da eller :S?

Jepp, det må du :) Du booter opp CD'en, så trykker du E (hvis du har norsk winXP). (tror det er R hvis du har engelsk) Så må du logge inn med Administrator, tror jeg det skal holde å kjøre kommanden Fixboot.

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar

Jepp, det må du :) Du booter opp CD'en, så trykker du E (hvis du har norsk winXP). (tror det er R hvis du har engelsk) Så må du logge inn med Administrator, tror jeg det skal holde å kjøre kommanden Fixboot.

ok prøver det når eg skal starte opp igjen.

er ikke så irriterende siden eg bare starter opp maskina et par ganger i uka :p men når en ikke finner CD''n så blir eg litt irritert :p

Lenke til kommentar

En reinstallasjon kan nok kanskje fikse problemet ditt. Men jeg kom på en annen ting. Maskinen vil ikke boote på noen av hardiskene uten at en av partisjonene er satt aktiv. Dette kan du også sjekke med fdisk. Hvis du ikke har noen aktiv partisjon, så sett den du skal boote fra som aktiv i fdisk.

Lenke til kommentar
En reinstallasjon kan nok kanskje fikse problemet ditt. Men jeg kom på en annen ting. Maskinen vil ikke boote på noen av hardiskene uten at en av partisjonene er satt aktiv. Dette kan du også sjekke med fdisk. Hvis du ikke har noen aktiv partisjon, så sett den du skal boote fra som aktiv i fdisk.

den booter jo etter at den da vil boote fra cd-rom'n.. men eg må ha windows CD'n inni.. synest det er litt mongo, skal teste fix /mbr ;)

den står som aktiv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...