simenss Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg har laget et opplastingsscript for en venn, og for noen dager siden sluttet alt å fungere. Jeg sende en mail til webhosten hans, og fikk dette til svar: Pga mange problemer med brukerscipt på serverene våre er register_globals, i php, nå satt til off på samtlige servere. Vennligst gå gjennom dine script slik at de evt kan omprogrammeres. Da gikk det verken ann å bruke adresser som index.php?side=bilder eller mailskjemaer. Jeg prøvde følgende: Satte inn: ini_set('register_globals','On'); øverst i PHP-scriptet. Satte inn: if(!empty($_GET)) { extract($_GET); } else if(!empty($HTTP_GET_VARS)) { extract($HTTP_GET_VARS); } if(!empty($_POST)) { extract($_POST); } else if(!empty($HTTP_POST_VARS)) { extract($HTTP_POST_VARS); } øverst i PHP-scriptet. Og laget en fil med teksten php_value register_globals On som jeg kalte .htaccess Nå fungerer linker og mailskjemaer, men jeg får ikke opplastings-scriptet til å fungere. I HTML-skjemaet er navnet/id'en på filen som lastes opp "bilde". Så for å skjekke filformatet bruker jeg: print($bilde_type); men det står ingen ting. Har også prøvd: print($_POST['bilde_type']); // og: print($_POST[bilde_type]); // og: print($_REQUEST['bilde_type']); // og: print($_REQUEST[bilde_type]); men ingen ting virker... Lenke til kommentar
audunr Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 http://www.php.net/manual/en/features.file...oad.post-method Prøv å putte inn printr($_FILES) et sted i upload-scriptet ditt. MVH Audun Lenke til kommentar
simenss Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 http://www.php.net/manual/en/features.file...oad.post-method Prøv å putte inn printr($_FILES) et sted i upload-scriptet ditt. MVH Audun Her er koden min: <?php require("headers.php"); $ny_id = rand(1000000, 9999999); $bilde_type = $_FILES['bilde']['type']; $bilde_size = $_FILES['bilde']['size']; $bilde = $_FILES; // Prøvde også $_FILES['bilde'] list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize($bilde); if($_POST['overskrift'] && $_POST['bilde_text'] && $_POST['nyhet'] && !$_GET['error']) { $_SESSION['ses_overskrift'] = $_POST['overskrift']; $_SESSION['ses_bilde_text'] = $_POST['bilde_text']; $_SESSION['ses_nyhet'] = $_POST['nyhet']; // Sjekker type (2) if($bilde_type == "image/jpeg" || $bilde_type == "image/jpg" || $bilde_type == "image/pjpeg" || $bilde_type == "image/gif" || $bilde_type == "image/x-png" || $bilde_type == "image/png") { // Sjekker bildets størrelse (3) if($bilde_size==0) { $error = "Bildet må være større enn 0 KB"; } else { // Lager GD-bilde av opplastet fil etter filformat if($bilde_type == "image/jpeg" || $bilde_type == "image/jpg" || $bilde_type == "image/pjpeg") { $bilde = imagecreatefromjpeg($bilde); } elseif($bilde_type == "image/gif") { $bilde = imagecreatefromgif($bilde); } elseif($bilde_type == "image/x-png" || $bilde_type == "image/png") { $bilde = imagecreatefrompng($bilde); } $ses_h = 320; $ses_w = 320; $h = 320; $w = 320; if($width>$height) // X større enn Y { $w = $h*($width/$height) - ($h*($width/$height)-$w); $h = $ses_w*($height/$width); } elseif($width<$height) // X mindre enn Y { $h = $w*($height/$width) - ($w*($height/$width)-$h); $w = $ses_h*($width/$height); } elseif($w>$h) // X større enn Y { $w = $h; } elseif($w<$h) // X mindre enn Y { $h = $w; } $lagret_bilde = imagecreatetruecolor($w, $h); // Lager en hvit bakgrunn som alt skal legges på $hvit = imagecolorallocate($lagret_bilde, 255, 255, 255); // Lager hvitfarge til bakgrunn imagefill($lagret_bilde, 0, 0, $hvit); // Fyller bildet med hvit farge imagecopyresampled($lagret_bilde, $bilde, 0, 0, 0, 0, $w, $h, $width, $height); // Endrer størrelsen på bildet imagejpeg($lagret_bilde, "../system/img-bin/nyheter/".$ny_id.".jpg", 100); // Lagrer bilde på server chmod("../system/img-bin/nyheter/".$ny_id.".jpg", 0644); // CHMOD av bilde //mysql_query("INSERT INTO bg_temp (`id`,`dato`) VALUES ('".$ny_id."',NOW())"); // Legger inn data om bilde i database } //SLUTT (3) } // SLUTT (2) else { // Hvis filtype er feil: $error = 'Bildet må være i filformatet GIF, JPEG, eller PNG'; } } // SLUTT 1 elseif(!$_GET['error']) { $error = "Alle felt må fylles ut"; } if($error && !$_GET['error']) { header("302 Moved Temporarily"); header("Location: admin.php?id=add-nyhet&error=".$error); exit; } if($_GET['error']) { $ny_id = $_GET['ny_id']; } ?> Får opp feilmeldingen: Warning: getimagesize(): Unable to access Array in /usr/local/psa/home/vhosts/adresse.com/httpdocs/admin/crop-image.php on line 10 Warning: getimagesize(Array): failed to open stream: No such file or directory in /usr/local/psa/home/vhosts/adresse.com/httpdocs/admin/crop-image.php on line 10 Warning: imagecreatefromjpeg(Array): failed to open stream: No such file or directory in /usr/local/psa/home/vhosts/adresse.com/httpdocs/admin/crop-image.php on line 36 Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in /usr/local/psa/home/vhosts/adresse.com/httpdocs/admin/crop-image.php on line 91 Lenke til kommentar
audunr Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 I dokumentasjonen til filopplasting, som jeg har lenket til, står det følgende: $_FILES['userfile']['tmp_name'] The temporary filename of the file in which the uploaded file was stored on the server. I ditt tilfelle blir det altså: $bilde = $_FILES["bilde"]["tmp_name"]; Variabelen $_FILES['userfile']['tmp_name'] inneholder full path og filnavn til filen. MVH Audun Lenke til kommentar
simenss Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 I dokumentasjonen til filopplasting, som jeg har lenket til, står det følgende: $_FILES['userfile']['tmp_name'] The temporary filename of the file in which the uploaded file was stored on the server. I ditt tilfelle blir det altså: $bilde = $_FILES["bilde"]["tmp_name"]; Variabelen $_FILES['userfile']['tmp_name'] inneholder full path og filnavn til filen. MVH Audun Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå