Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til PC i nettverk

Anbefalte innlegg

Har et nettverk hjemme med 3 pc'er. Problemet er at det går ikke an å få tilgang fra nettverket til en av maskinene. Det er ingen IP konflikter og ingen brannmur. Har prøvd å stille på NTFS rettigheter og group policy, men det funket ikke. Det funker å pinge mellom pc'ene, men når jeg prøver å gå inn på pc'en får jeg "access denied". Noen som har noen idé om hva som er grunnen(e) til dette?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd noe lignende på en maskin, men der va det at den fikk kontakt med alle, men ingen fikk kontakt med den, da fungerte det hvis man skrev inn den mappa man delte sammen med maskinnavnet, forstå det den som kan..

prøver med et eksempel, når du prøver å kontakte en maksin, istedenfor å skrive //maskinnavn inn i start -> kjør, så skriver du //maskinnavn/deltmappe

Lenke til kommentar

Har opplevd dette mange ganger. Du sier det ikke er noen form for brannmur på, jeg har ofte løst dette problemet ved å deaktivere Norton Internet Security, ZoneAlarm osv, som kan være en grunn. Så dobbeltsjekk det :) Annen ting du kan prøve er å gå inn på maskinene via IP istedenfor bare maskinnavn. Du sier du får pinget maskinene, så ping maskinen du skal inn på skaff ip og skriv ip`en i kjør på start meny med \\ foran.

Eksempel:

\\192.168.0.2

Dette har fungert flere ganger for meg i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med brukerkonto(er)?

Jeg har opplevd at du må ha samme brukerkonto/passord på alle maskinene du prøver å "connecte" til..

En annen ting du bør sjekke ut..

Jeg ser at den (utidige) "autologon" som Messenger/MSN Messenger gjør ved oppstart "blokker" tilgang til maskinen i gitte tilfelle..f.eks. Remote Desktop..

Sjekk ut dette også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...