osoerebo Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg har nettopp festet en zalman kjøleribbe på northbridgen, men for å få plass til grafikkortet så måtte jeg feste den slik at ikke hele chipsettet ble dekket. Det er ikke snakk om så mye, ca 0.6-0.7cm. Noen som tror dette vil skape problemer? Hvordan kan jeg sjekke temperaturen på chipsettet mitt, og hvilken temperatur bør den ligge på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Er det ikke bedre å file litt på kjøleribbene slik at det blir plass? Det er vel ikke mange gitt å si med sikkerhet om det kan skape problemer, det blir nok bare synsing. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Burde vel igrunn ikke være noe problem, så lenge chipsett-brikka er i kontakt med kjøleribben. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 www.lavalys.com der kan du laste ned everest home edition, tror det skal vise chipset tempratur.. Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Det ble baufil Lenke til kommentar
-=Super-Geir=- Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Tror ikke det var så dumt... Det er tross alt en grunn til at man plansliper og bruker kjølepaste.... Hvis man har en "hotspot" på brikkesettet og den ikke er dekket av kjøleren, kan jo det faktisk bli katastrofalt... Vet at brikkesettet ikke nødvendigvis er så avhengig av kjøling som CPU, men i disse OC-tider er det jo ingen som er trygg.. Jeg tror ALT som har en prosessorkrat i maskinen min har kjøling.... Ikke det at jeg klokker så hardt, men det forlenger levetiden, og dermed også tiden det går imellom hver gang man forbanner HK produsenter og alt som har med data å gjøre, både nord og ned... Kjøling er ikke en mulighet, det er en nødvendighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå