Katana-Bob Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 kjørte gratis-versjonen av 3dmark05 og fikk 1933! det kan vel ikke stemme i det hele tatt, spesielt siden jeg fikk ca. 600 poeng mer ved å kjøre den samme testen for ca. 1-2 måneder siden. trodde jeg ville gjøre det bedre enn som så med disse spesifikasjonene: pentium 4 3.06 radeon 9800pro 1,5 gig ram Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Du har vel en del mere programmer kjørende i bakgrunnen nå enn du hadde for to måneder siden tenker jeg..... Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 nei, egentlig ikke, faktisk ikke i det hele tatt. gjorde et spyware-søk før jeg begynte med testen, og jeg formaterer og scanner og alle dippedutt-tingene for å holde maskinen i orden hver uke. virus søk fant ingenting. dette var altså FØR testen, så jeg trenger ikke å ta den igjen. (heldigvis, litt kjedelig å se på 1-2 fps hele tiden) skjønner ikke hva problemet er! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Oppdater driverne. Det er obligatorisk, det Endret 30. desember 2004 av clvn Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) føkje, det ble dobbelpost Endret 30. desember 2004 av clvn Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Oppdater driverne. Det er obligatorisk, det har alle de siste driverne, er veldig påpasselig med det Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Legger du ned alle programmer før du kjører 3dmark da? (steam,msn,antivirus,muse/tastatur-drivere osv) Har du sjekket at ikke det starter opp programmer du ikke vet om når du starter maskinen? Tror fremdeles det er det som er problemet jeg da. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Legger du ned alle programmer før du kjører 3dmark da? (steam,msn,antivirus,muse/tastatur-drivere osv) Har du sjekket at ikke det starter opp programmer du ikke vet om når du starter maskinen? Tror fremdeles det er det som er problemet jeg da. slo av bakgrunnsprogrammene (det var en god del) og jeg tjente nøyaktig 4 poeng!! 4 poeng!! skrudde av alt som kunne slås av, skjønner ikke dette... EDIT: en annen artig ting var at jeg oppdaget at hypertreading ikke skrur på av seg selv, og dette fant jeg ut etter å ha hatt pc'en i 1,5 år! iallfall, så hadde jeg ikke hypertreading på de gamle testene der jeg fikk mye mer poeng, men jeg hadde nettopp skrudd det på på den nye testen uten bakgrunnsapplikasjoner (den jeg fikk 4 poengs økning på) . men nå vet jeg ikke om hypertreading har mye å si i 3d benchmarks, men jeg synes fortsatt det er litt snodig. Endret 31. desember 2004 av Katana-Bob Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har du tweaket driverne til max ytelse? Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Har du tweaket driverne til max ytelse? mener du om jeg kunne brukt gamle drivere som kanskje gav bedre ytelse? hvis ikke så vet jeg ikke hva du mener. jeg bruker å installere det nyeste, det er jo som oftest det tryggeste, er det ikke? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) Det er ofte at Direct3D og OpenGL står på Balansert/Quality når man installerer nye, da hjelper det ofte å sette dem på Ytelse/Performance for å få best mulig resultat i benchmarks.. Endret 31. desember 2004 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 31. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2004 Det er ofte at Direct3D og OpenGL står på Balansert/Quality når man installerer nye, da hjelper det ofte å sette dem på Ytelse/Performance for å få best mulig resultat i benchmarks.. hmm, visste ikke at jeg hadde den slideren i det hele tatt, men den sto faktisk på performance fra før av, så da vet vi iallfall at det ikke er det. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Da er det jo selvfølgelig en løsning å formatere da. Alltid festlig det.... Lenke til kommentar
viani Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg har selv slitt med dårlig 3dmark. fant ut det var fordi jeg hadde råttent hovedkort med 4x agp slot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå