Gå til innhold

Hvordan funker desktop deskmods?

Johnx

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle fiffe opp deskopen min litt, har vurdert Rainlmeter og

Samurize.

Har ikke noe erfaring fra dette området, så det hadde vært greit å valgt det letteste programmet. Kan disse programmene fjernes etterpå uten å formatere?

Har dere noen forslag?

Er mest ivrig på å se systeminformasjon, værmeldinger, CPU oversikt, hvor mye minne du har, opp og nedlasting fart, plass du har på harddiskene.

Hvilket program passer best for meg?

Hva er egentlig Astonshell, forandrer det bare ikonene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rainmeter er enklest i bruk av de du nevner. Du kan laste ned .zip-fila istedenfor .exe-fila på nettsiden til Rainy. Da kan du kjøre/teste programmet før du evt velger å installere det. Liker du det ikke kan du bare slette det, og alle spor etter det er borte fra maskinen din....

Astonshell er - som navnet tilsier et nytt "shell", eller "skall" til Windows. Det forandrer mye mer enn ikonene på maskinen din. Også startmenyen, vinduene, bakgrunne, dvs alt blir annerledes. I motsetning tilo Window Blinds eller StyleXP - som kun forandrer utseende til Windows, syns jeg slike programmer som skifter ut Explorer.exe med andre skall er noe dritt. Nettopp fordu Windows er bygd for å bruke explorer-skallet gjør de maskinen ustabil, dårlig og vanskelig å manøvrere. Har testet de alle i mine tidlige desktop-moddingtider, og gjør det aldri igjen... Slik programmer er LiteStep, Talisman og Aston....

Endret av pmarius
Lenke til kommentar
Rainmeter er enklest i bruk av de du nevner. Du kan laste ned .zip-fila istedenfor .exe-fila på nettsiden til Rainy. Da kan du kjøre/teste programmet før du evt velger å installere det. Liker du det ikke kan du bare slette det, og alle spor etter det er borte fra maskinen din....

Astonshell er - som navnet tilsier et nytt "shell", eller "skall" til Windows. Det forandrer mye mer enn ikonene på maskinen din. Også startmenyen, vinduene, bakgrunne, dvs alt blir annerledes. I motsetning tilo Window Blinds eller StyleXP - som kun forandrer utseende til Windows, syns jeg slike programmer som skifter ut Explorer.exe med andre skall er noe dritt. Nettopp fordu Windows er bygd for å bruke explorer-skallet gjør de maskinen ustabil, dårlig og vanskelig å manøvrere. Har testet de alle i mine tidlige desktop-moddingtider, og gjør det aldri igjen... Slik programmer er LiteStep, Talisman og Aston....

Ustabil sa du?

:nei:

Explorer er ustabilt, kjenner MANGEN som sliter med det. Jeg bruker mitt eget hjemmesnekrede shell og det funker utmerket, og det blir ennå bedre når jeg får lagt inn flere features.

Dette shellet har full customization, gjennomsiktig taskbar, egendefinert bakgrunn på taskbar, og bruker c.a. 3-4 mb ram. Skal dette gå i explorer kommer du vel opp i 30 (explorer) + 15 (tipper windows blinds og sånn bruker litt ressurser) = 45 mb ram...

Dessuten hakke mitt shell kresjet ennå, ihvertfall ikke etter denne rewriten (er en stund siden jeg skrev det om igjen (før det var det fullt i bugs :!:).

Jaja, offtopic kanskje, sorry.

Uansett så funker shell-replacements utmerket om de er laget skikkelig.

EDIT: En ting jeg glemte, help and support center (i winxp) funker ikke uten explorer, men det er alt :!:

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar
Jeg bruker mitt eget hjemmesnekrede shell og det funker utmerket, og det blir ennå bedre når jeg får lagt inn flere features.

Kan jeg/vi prøve det?

Om jeg husker det skal jeg sende deg en PM når jeg når beta-stadiet :p

EDIT: Eller legge det ut under 'lansering av programvare' hvor det tydeligvis er mangel på innlegg :!:

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...