indahla Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 hva heter funskjonen i PHP (og alle andre programeringspråk) der man bruker case-et-eller-annet isteden for if/else...? står helt stille i hodet mitt... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 switch($variabel) { case 'noe': $a = 1; break; } osv Lenke til kommentar
indahla Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 switch($variabel){ case 'noe': $a = 1; break; } osv thx Lenke til kommentar
kgb Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 kan noen forklare den funksjonen litt bedre? grei å kunne Lenke til kommentar
jrz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 si at du for eksempel sender noe siden din skal gjøre gjennom en _GET så har du hva funksjonen skal gjøre om det ikke er sendt noe eller om action 1,2 eller 3 skal skje. da har du: switch($_GET["action"]) { default: #om ikke action er satt, så skjer dette. break; case '1': #om action er 1 skjer dette break; #osv } Var vel ikke så vanskelig.. jeg bruker switch til mye forskjellig. for eksempel har jeg et gd script der switchen blir brukt til forskjellige filtyper.. Lenke til kommentar
kgb Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 se det.. da lærte jeg meg switch Lenke til kommentar
phanti Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Bruker også switch/case mye siden det er lett å få oversiktelig kode da. Ved inkludering av sider feks, så kunne jeg ikke tenke meg å bruke noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå