Gå til innhold

Sim City 3000

Anbefalte innlegg

Har lånt spillet og fått installert det. Når jeg skal kjøre det skjer følgende:

sc3u
sc3u: relocation error: sc3u: symbol _dl_global_scope, version GLIBC_2.0 not defined in file ld-linux.so.2 with link time reference

Har selvfølgelig googlet litt på det og fant ut at glibc_2.0 er for gammel da jeg har 2.3.4. Jeg prøvde å installere glibc_2.0, men fikk en feilmelding etter ./configure:

configure: error:
*** Some critical program is missing or too old.
*** Check the INSTALL file for required versions.

Gidder tross alt ikke å skakk-kjøre hele OS'et for ett spill, så det prosjektet skrinla jeg. Fant så ut at jeg kunne installere en patch, resultat:

sh sc3u-2.0a-x86.run
Verifying archive integrity...OK
Uncompressing SimCity 3000 Unlimited 2.0a Updatetrap: usage: trap [-lp] [arg signal_spec ...]

Prøvde så å kjøre spillet igjen, samme feilmelding som over. Noen som har noen gode råd?

PS! Beklager hvis det har blitt tatt opp før, men fant ikke noe under søket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm, kan du ikkje oppdatere glibc med pakkesystemet til distroen din?

Bør ein ikkje vere forsiktig når ein oppgraderar glibc, legge inn i ein annan init elns?

Da må jeg i så fall degradere. Har nyere versjon enn 2.0 installert. Prøve å installere 2.0, men manglet en god del dependencies tydligvis for å få installert det. Håpet på at det var en annen vei på å få kjørt spillet enn å degrader glibc.

Lenke til kommentar
Hm, kan du ikkje oppdatere glibc med pakkesystemet til distroen din?

Bør ein ikkje vere forsiktig når ein oppgraderar glibc, legge inn i ein annan init elns?

Da må jeg i så fall degradere. Har nyere versjon enn 2.0 installert. Prøve å installere 2.0, men manglet en god del dependencies tydligvis for å få installert det. Håpet på at det var en annen vei på å få kjørt spillet enn å degrader glibc.

Åja, las ikkje godt nok eg :whistle:

Lenke til kommentar

Håper dette hjelper. Howto'en er for FAKK2, men tror det vil fungere for de fleste gamle Loki spillene.

follow these directions:

get a older zlib version of you distro, included with this torrent(should work with most distros, if it doesn't then i don't know. Find em on google for your distro): oldlibs.tar.gz

mkdir /usr/local/games/fakk2/zlib/

unpack oldlibs to /usr/local/games/fakk2/zlib/

then type;

echo "LD_PRELOAD=/usr/local/games/fakk2/zlib/libz.so.1.1.4 fakk2" > hmf2

then just chmod 755 hmf2

and

./hmf2 (as user, not root)

and it should work.

hope it works for you.

Thanks goes to:

http://happypenguin.org/forums/viewtopic.php?t=1395&start=15

Har lagt ut filene her: http://projects.godheim.org/misc/

Lenke til kommentar

Du kan fint paralellinstallere flere versjoner av et bibliotek. BTW. sikker på at du ikke kan kjøre på med "compat" pakker, og få det til å virke?

f.eks.

i min /usr/X11R6/lib:

-rw-r--r-- 1 root root 86446 nov 16 21:42 libXft.a

lrwxrwxrwx 1 root root 15 nov 21 17:24 libXft.so -> libXft.so.2.1.2

lrwxrwxrwx 1 root root 13 nov 21 17:20 libXft.so.1 -> libXft.so.1.1

-rwxr-xr-x 1 root root 51636 nov 16 21:44 libXft.so.1.1

lrwxrwxrwx 1 root root 15 nov 21 17:20 libXft.so.2 -> libXft.so.2.1.2

-rwxr-xr-x 1 root root 73652 nov 16 21:44 libXft.so.2.1.2

vi ser her at jeg har to versjoner av libXft installert: 1.1 og 2.1.2. Her er det egentlig bare to filer som er biblioteker (ikke spør meg hva *.a filer er...) - libXft.so.1.1 og libXft.so.2.1.2. De andre er symlinker. Vi ser at libXft.so er en symlink til nyeste versjon - altså er det denne nye programmer vil bli kompilert mot. Når disse så kjører, vil de be om denne fila.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...