Canned Man Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hva kan anbefales? Jeg vil helst ikke over 19" (både på grunn av plass og pris). Skjermen skal brukes til Finale (noteskriving), GtkRadiant, vanlig regneark- og tekstbehandling, og ikke minst FPS (så som Q3A, Doom3 og H-L 2), RPG (Temple of Elemental Evil til jul!) og RTS (C&C m. fl.). Er det poeng i å betale de ekstra kronene for å få et S-IPS-panel, eller duger det med TN? Jeg har forstått det slik at TN gir tregere oppdatering på farge, og det skulle vel i grunn tilsi at det ikke er spesielt bra til spill, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 "Det er jo tre ting på en gang, og det går jo ikke"... Du ønsker deg en 19" med 1600x1200 fordi 19" er billigere, jeg antar enn en 20". Men 19" er billigere først og fremst fordi de bare er på 1280 punkter, ikke 1600. Så skal du ha en billig skjerm må du klare deg med 1280x1024. Jeg vet ikke om noen 19" med 1600x1200 som leveres i Norge idag. Jeg har hørt de eksisterer, men et raskt Google-søk nå fant ingen. Noen som vet om noen? Og om du finner en: Siden det er et ustandard format tviler jeg på at de er spesielt rimelige. Jeg tipper at 20" blir det eneste reelle alternativet. Geir Lenke til kommentar
Canned Man Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Er det poeng i å betale de ekstra kronene for å få et S-IPS-panel, eller duger det med TN? Jeg har forstått det slik at TN gir tregere oppdatering på farge, og det skulle vel i grunn tilsi at det ikke er spesielt bra til spill, eller tar jeg feil? Med andre ord må jeg opp i en seks til sju tusen kroner for en god 20-tommer (altså en med høy nok responstid (12 ms eller bedre)), eller kanskje satse på alles kjære favoritt NX1770? Vil denne levere det nødvendige til slikt arbeid? Endret 30. desember 2004 av Canned Man Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Du må nok betale for kvalitet. Tviler på at 6-7k gir deg rare kvaliteten på 20" lcder. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Med andre ord må jeg opp i en seks til sju tusen kroner for en god 20-tommer (altså en med høy nok responstid (12 ms eller bedre)), eller kanskje satse på alles kjære favoritt NX1770? Vil denne levere det nødvendige til slikt arbeid? Du finner vel ikke 20" skjermer med 12 ms, de beste har 16 tror jeg. Men det er godt nok. Og du kan få 20" til 7000 kroner, men for å få en god en skal du nok nærmere 8000. Og en virkelig god en koster fort 9000... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå