janfredrik Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei. Har aldri montert en router før Det jeg nå har gjort er: Den kabelen som var i min pc (Fra adsl.boks til pcen min) har jeg puttet inn i WAN på routeren. På LAN4 så koblet jeg inn en nettverkskabel fra routeren til min pc. Men jeg får ikke logget på internett. Jeg har ikke gjort noen instillinger - bare koblet til routeren Routeren er: Billion Broadband VPN Firewall Router (6500) Jeg kjørte et program som jeg fant på Billion sine nettsider; Det heter Router Finder 1.26 og da fikk jeg dette opp: (vedlagt bilde) Takk for svar!! Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei, her kreves det litt mere info: Hvem er internett-leverandøren? Hva slags modem har du? Har du installert noe form for programvare fra før for å koble deg mot modemet / internett? Du må høyst sansynlig (hvis du har Telenor og et modem uten router) legge inn brukernavn og passord i routeren (iht. bruksanvisning). Du får jo åpenbart en IP fra routeren av type 192.168.1.x - så det skal være greit. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Jeg har Telenor, og fikk med et Alcatel modem. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Fikk ordnet det nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå