Zafar Iqbal Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei. Jeg har et lite problem. Jeg har et foto album på min hjemmeside og hvor den hentes opp i iframes. Høyden er da definert til 1500 pix ganske så høyt som dere vet. Ofte når man skal se på bilder så kommer man langt nede på siden. Finnes det noen kode som gjøre at man automatis sendes til toppen av siden når men klikke på en link eks? Eller finnes det noen måter å sette iframe høyden til eks 100% på noen måte slik at det ikke blir så mye tomt rom på siden? Håper dere forstå problemet Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 <a name="toppen"></a> <a href="#toppen">Klikk her for å komme til toppen</a> ? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Mener å huske at det finnes en funksjon emd navnet ScrollTo, søk litt rundt om den. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) <script language="javascript" type="text/javascript"> function toppen() { self.scrollTo(0, 0) } </script> <input type="button" value=" Til toppen " onclick="toppen()"> edit: første verdi er y, andre verdi er x (på siden) er vel også noe som heter scroll*** (arg, husker ikke) som scroller til et nytt punkt basert på stedet du er. edit2: kan være lurt å gjemme knappen i javscript også, slik at de som ikke får sett resultatet javascript slipper å ha en verdiløs knapp på siden Endret 8. januar 2005 av fjartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå