RBW Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Lanserer Sonoma neste uke Forsinkelser er ikke noe ukjent fenomen i databransjen. Arvtageren til Centrino-plattformen, Intel Sonoma, ser nå endelig ut til å bli lansert. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Flotters! Da blir det vel mulig å overklokke Pentium-M Jeg tenkte på å kjøpe en Pentium-M dothan 1,6GHz og skru opp FSB fra 400 til 533. Da skulle hastigheten bli 2,133GHz. Det bør vel duge? PS. Det nye brikkesettet bruker DDR2 så SO-ram blir nok litt dyrere, men det skal jeg klare. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Flotters! Da blir det vel mulig å overklokke Pentium-M Jeg tenkte på å kjøpe en Pentium-M dothan 1,6GHz og skru opp FSB fra 400 til 533. Da skulle hastigheten bli 2,133GHz. Det bør vel duge? PS. Det nye brikkesettet bruker DDR2 så SO-ram blir nok litt dyrere, men det skal jeg klare. Jeg ville ikke ha klokket en bærbar. :!: Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Irriterer meg at når jeg har kjøpt 2ghz dothan, så kommer det en ny... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Jeg ville ikke ha klokket en bærbar. Man kan sette cpuen på et stasjonært hk guttn min! Da blir det ytelse Endret 30. desember 2004 av tbend Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Crappy 533 fsb! Kunne ikke Intel slå på stortromma og gått rett til 800 fsb? Nei fordi da ville deres dyrbare Prescott kommet i ett dårlig lys! haha patetisk, men slik er bizzness Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Vil brikkesettet også støtte det samme? Lei av at jeg har en 400 FSB CPU når hovedkortet bare støtter 333 FSB Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Flott. Dette tyder jo ganske sikkert på at det blir lansert, og da er det iallfall et godt stykke nærmere oss forbrukere! LOZER Lenke til kommentar
kommers Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Er det flere enn meg som lurer på om Intels neste platform virkelig kommer til å leve opp til navnet sitt, jeg mener yte som en real Sonoma b!t€h? Vel, det blir spennende å se hva den vil klare, med tanke på den har Centrino som "mor" ... Å hoppe rett fra 400MHz FSB til 800 MHz ville vært litt vel optimistisk, ja. Markedet skal melkes, og det spørs hva Intel ville hatt i bakhånd til neste gang da i så fall. Det blir gøy å se hva nytt 2oo5 vil inneholde. Vi har mye i vente. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Å hoppe rett fra 400MHz FSB til 800 MHz ville vært litt vel optimistisk, ja. Markedet skal melkes, og det spørs hva Intel ville hatt i bakhånd til neste gang da i så fall. Det blir gøy å se hva nytt 2oo5 vil inneholde. Vi har mye i vente. Det handler nok i større grad om at et slikt FSB hopp ville gitt en vesentlig økning i effekttap i kombinasjon med at den enorme L2 cachen bidrar ganske effektivt til å minimere ulempen ved en "treg" FSB (jf den generelt svært gode ytelsen og det ekstremt lave effekttapet). Har selv en P-M laptop, med "bare" 1.5GHz, og personlig må jeg si at prosessorytelsen i 99.9% av tilfellene er mer enn tilstrekkelig, jeg ville heller likt å se batterilevetiden forbedret (har 4-5t nå), tror mange P-M kunder tenker det samme som meg her. Med dobbel kjerne P-M produktene så vil det komme 667FSB meg forstått (det kreves litt mer for å fôre to kjappe kjerner) men denne tror jeg vil klokkes ned når den ene kjernen går i dvale (dvs når batterilevetid, ikke ytelsen er fokus). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå