Gå til innhold

Ny stillegående PSU rundt 400-500W

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg kommet fram til at det burde være på tide å bytte ut PSUen min, en 300W som stod i kabinettet når jeg kjøpte det (Suntek). I det siste har jeg kjøpt både Bigwater vannkjøling og et GF 6800LE skjermkort som burde øke strømforbruket en del.

Siden jeg har vannkjøling, vil jeg helst ha en veldig stillegående strømforsyning som allikevel klarer å levere nok strøm, pris hadde jeg tenkt et stykke under under tusenlappen (600-800 kr), som om jeg kan strekke meg litt hvis det innebærer stor kvalitetsforskjell.

En kort oppsummering av systemet mitt:

• Athlon XP-M 2400+ (som klokkes litt)
  • 2x 512 MB RAM
  • Aopen Aeolus GF 6800 LE
  • DVD-brenner og DVD-ROM
  • 3x Harddisk (7200 RPM)
  • Noen vifter (for øyeblikket en 80mm og en 120 mm)
  • Som nevnt Tt Bigwater vannkjøling
  • I tillegg kommer et par PCI-kort (lyd og capture)

Spørsmålet er hvilken jeg skal velge, her noen alternativer jeg har sett på (si ifra om de er for svake):

OCZ Powerstream 420W

Thermaltake Silent Purepower 420W

Tagan 420W

bZerk 500W (tar denne med pga. omtrent samme pris)

Det skal også nevnes til slutt at jeg har mulighet for fri frakt fra PC-styling og Netshop siden jeg bor i nærheten av begge. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har kjøpt en NorthQ 4001 400W silent med 12cm vifte, tror dere jeg kan droppe kabinett vifta da ? det vil vel senke støyen litt ?

Noe du kan gjøre er å skifte om slik at kabinettviftra får 7v istedenfor 12v.. Da vil den bli nesten lydløs, samtidig som den fortsatt flytter luft!

Set kabelen som skal på jording fra vifta inn på 5v kabelen fra psu (hvis den bruker en molex-kontakt)

Angående NorthQ er jeg enig, det er en stillegående PSU som jeg vil annbefale på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Angående NorthQ er jeg enig, det er en stillegående PSU som jeg vil annbefale på det varmeste :)

Jeg har også tenkt på denne strømforsyningen, eneste jeg er litt bekymret for er om den leverer nok strøm. Da overklokking.no testet den, kom den ikke ut med full pott på dette punktet. Eller så er den absolutt et fristende alternativ med sitt lave støynivå. Men så må jeg betale frakt fra komplett også da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...