Gå til innhold

Klarerer bilde på TV-skjermen?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Dette er sikkert for veldig mange et n00b spørsmål, men det blåser jeg i, jeg må ha svar. Når jeg spiller av DVD'er på min PS2 blir bildet klarere enn når jeg spiller DVD'er av på PC'en. Skal det være slik? Kan det være noe galt med programmet jeg bruker til å spille av DVD'er med (WinDVD6) ? PC'en jeg har er en helt grei PC, så tror neppe det er problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken er vel at det er lettere å oppdage variasjoner og detaljer på en pc-skjerm enn på en vanlig TV, hvor du attpåtil sitter lenger ifra; dette resulterer i at man finner billedkvaliteten for bedre på en TV-skjerm enn PC-skjermen, ettersom man virkelig ser skjønnhetsflekkene på PC-skjermen.

Dessuten er jo en DVD designet for visning på TV med denne oppløsningen, og det i seg selv vil forrige kvaliteten på pc-en.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Årsaken er vel at det er lettere å oppdage variasjoner og detaljer på en pc-skjerm enn på en vanlig TV, hvor du attpåtil sitter lenger ifra; dette resulterer i at man finner billedkvaliteten for bedre på en TV-skjerm enn PC-skjermen, ettersom man virkelig ser skjønnhetsflekkene på PC-skjermen.

Dessuten er jo en DVD designet for visning på TV med denne oppløsningen, og det i seg selv vil forrige kvaliteten på pc-en.

er ikke oppløsningen på DVD-filmene beregnet på 2xxx * 16xx oppløsning eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...