Mann_Av_Gull Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Hei, lurte bare på hvilke blanding som er best å bruke til vannavkjøling? Frostvæske blandet med vann f.eks? Noen formel på dette? EDIT: Sorry, så ikke Stickyen. Endret 30. desember 2004 av OcMax Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) 90% Batterivann, 10% algedrepende slags ting Edit: trøtt Endret 30. desember 2004 av christer-R Lenke til kommentar
Patz Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 15-40% Frostvæske og resten destillert vann. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 40% og 30% frostvæske var MYE Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Går det ikke ann å bare bruke frostvæske og ikke noe blanding? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Jo, men det er to ulemper(kanskje fler) 1. Dyrere 2. Kjøler ikke like godt. Endret 30. desember 2004 av illvit Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Jo, men det er to ulemper(kanskje fler) 1. Dyrere 2. Kjøler ikke like godt. Men kan man ikke blande frostvæske med vanlig vann istedet for å bruke destillert vann? Vil man ikke da slippe algefjerner og sånt? Endret 30. desember 2004 av OcMax Lenke til kommentar
jingt Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Er ikke helt sikker, men nesten sikker på at frostveske ikke er så effektivt at det dreper absolutt alle algene. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Er sikker på at min vannkjøling har gått i elleve måneder med samme vann fra springen og frostvæske fra bensinstasjonen. Ca. 25% + litt algedreper for akvarier. Neppe nødvendig den. Åpnet pumpen i forgårs og det var ikke antydning til alger eller annet humbug. Har hatt akvarier i ca. ti år så har en anelse peil på alger. Endret 30. desember 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
jingt Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Greit, er ikke sikker jeg Lenke til kommentar
cowai Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 ren frostvæske vil sannsynligvis etse slangene.. og tank Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 ren frostvæske vil sannsynligvis etse slangene.. og tank Neppe! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Vi har baseng hjemme og vi bruker ikke Klor som rensing av vannet. Vi bruker Aktiv oksygen (Oson). Og er altså flytende væske (Syre, syren er jævlig kraftig. Fjerner huden uten problemer, veldig fort). Som blir fraktet dit det skal gjenom plast og gummi slanger. Og de slangene tåler det visst nokk. Det som ikke tåler dette derimot er Kobber det etser hull i det etter en stund. Og det er med bare små små doser om gangen . Burde de ikke også tåle sprit da. Men det er nokk ikke disse slangene man får tak i til vanelig vannkjøling. Jeg kan få sjekket det opp . Endret 30. desember 2004 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Vi har baseng hjemme og vi bruker ikke Klor som rensing av vannet. Vi bruker Aktiv oksygen (Oson). Og er altså flytende væske (Syre, syren er jævlig kraftig. Fjerner huden uten problemer, veldig fort). Som blir fraktet dit det skal gjenom plast og gummi slanger. Og de slangene tåler det visst nokk. Det som ikke tåler dette derimot er Kobber det etser hull i det etter en stund. Og det er med bare små små doser om gangen . Burde de ikke også tåle sprit da. Men det er nokk ikke disse slangene man får tak i til vanelig vannkjøling. Jeg kan få sjekket det opp . Og du forteller oss dette fordi? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 ren frostvæske vil sannsynligvis etse slangene.. og tank Neppe! aner ikke Men siden du sa det så kunne jeg like godt sjekke det litt opp Lenke til kommentar
cowai Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg hørte om en på forumet som hadde en AC plasttank... Han brukte ren frostvæske.. Da etset plasttanken seg innvendig, så når han tok på tanken, gikk fingen rett igjennom.. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Det var en gang en guide.... Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Intet er bedre enn en våken Raphaug Guider er fine ting, dumt de er sååå vanskelige å finne Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Det var en gang en guide.... Noe som trådstarter har informert i første post Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Et dumt spørsmål..... Var det det han mente med Sticky i Editen? Har sett "Sticky" nevnt noen ganger, men ikke fått med meg meningen Edit: Er ikke helt fersk her, men det er nok noe av "fagterminologien" jeg ikke har fått med meg Endret 2. januar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå