PrayingMantis Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 Hei Har fått høre at jeg må lage en boot diskett til den nye maskinen jeg snart får i deler. Har 100% original XP Home CD fra min gamle stasjonære maskin, men jeg vet ikke hvordan man lager en boot disk. Hadde vært greit å få det unnagjort før jeg slenger den gamle maskinen ned i boden, og jeg har ikke floppy på den bærbare jeg bruker nå. Vet det er litt nybegynner spørsmål men jeg har aldri bygget pc før, så en gang må jo være den første. På forhånd takk Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 dette stemmer ikke helt, du trenger ingen xp bootdiskett. xp booter på cd. det du derimot *kan* komme til å trenge er en s-atadriver for disken din. isåfall vil jeg tro denne følger med disken. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Og dette er du helt sikker på. Gidder ikke sitte der etter å ha skrudd sammen hele maskinen og skal fyre opp, så funker det ikke. Noen andre som vet helt sikkert Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 (endret) Det kommer an på hovedkortet ditt. Noen har s-ata støtte innebygd i hovedkortets chipset, mens andre ikke har det. Isåfall må du ha s-ata drivere klare på en diskett og trykke på f6 under installasjonen av windows for å legge til de ekstra driverene du trenger. S-ata guiden går mer i dybden på hvordan du gjør dette.. Endret 30. desember 2004 av miCro Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Ok, skal ha dette hovedkortet... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 30. desember 2004 Del Skrevet 30. desember 2004 det hovedkortet der ser jo vel og bra ut, støtter s-ata gjør det også, ville jo vært pussig hvis et såpass nytt og bra kort ikke har automatisk støtte for s-ata på chipsettet... hvis det mot formodning ikke har det så må du bruke diskett som følger med, slik miCro beskriver. verre er det ikke. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Jaja, den tid den sorg... Bare litt over to uker igjen... *glede seg litt* Kan ikke la være å ha litt sommerfugler i magen altså. Aldri stæsja pc i deler før, men får hjelp av en som kan sånt, men allikvel. Aner jo ikke om et eller annet tull skjer ved første oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå